اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان بوشهر:

کمبود کتابخانه‌ها با اختصاص نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها حل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های استان بوشهر خواستار اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به اداره کل امور کتابخانه‌های استان شد و گفت: در صورت تامین این اعتبارات می‌توانیم بسیاری از کمبودهای کتابخانه‌های استان را جبران کنیم.

کمبود کتابخانه‌ها با اختصاص نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر صدرالله محتشم صبح امروز در جلسه مشترک کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: استاندار اعتبارات خوبی برای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص داده و امیدواریم دیگر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی نیز از ما حمایت کنند.

محتشم در ارتباط با مسئله کتابخوانی آمادگی این نهاد را در بسط و گسترش مراکز کتابخوان در سطح شهرستان اعلام کرد.

محتشم خواستار اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌های استان به اداره کل امور کتابخانه‌های استان شد و گفت: در صورت تامین این اعتبارات می‌توانیم بسیاری از کمبودهای کتابخانه‌های استان را جبران کنیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: رشد و توسعه هر جامعه نیازمند آگاهی است و کتاب یکی از زیرساخت‌های مهم برای این آگاهی محسوب می‌شود. پس باید زمینه احیا و رونق فعالیت‌های کتابخانه‌های استان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اعتبار 1.5 میلیارد ریالی برای تجهیز کتابخانه‌های استان اظهار داشت: برای خرید ساختمان اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر 4 میلیارد ریال اعتبار هزینه کردیم.

فرماندار دیلم نیز خواستار توجه به امر کتابخوانی در این شهرستان شد و با اشاره مظلوم واقع شدن شهرستان دیلم در امر کتابخوانی خواستار توجه بر این امر شد.

ماشاءالله احمدی با یادآوری جنگ نرم دشمن با تهاجم فرهنگی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص تصریح کرد: زمانی فرهنگ دینی مردم در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم رشد پیدا می‌کند که کتاب و کتابخوانی و مراکز مرتبط گسترش پیدا کند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی دیلم افزود: سیاست‌گذاری ما باید طوری باشد که کتاب را به راحتی در اختیار مردم قرار دهیم تا اینکه جزو ارکان زندگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول