اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اصفهان قابلیت زیادی دارد اما از کمترین ظرفیت آن استفاده‌ می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان قابلیت‌های زیادی در همه ابعاد در شهرستان‌ها دارد اما از کمترین ظرفیت آن استفاده‌ می‌شود.

اصفهان قابلیت زیادی دارد اما از کمترین ظرفیت آن استفاده‌ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی ظهر امروز در نشست مشترک دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان اصفهان با اشاره به اینکه عملکرد و اهمیت یک دهیار برای روستا مهم‌تر از عملکرد یک استاندار در یک استان است، اظهار کرد: همه این اقدامات موثر، حاصل تلاش دهیاران در روستاها به عنوان نماینده دولت در روستاهاست.

وی افزود: از دولت نهم تاکنون تلاش‌های زیادی در روستاها انجام شده است که حاصل تلاش‌های دهیاران است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ابراز خرسندی می‌کنیم که آنچه که‌ می‌اندیشیدیم، اکنون به ثمر نشست و شعار عدالت‌محوری در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز چهره روستاهای استان به مراتب بهتر از آنچه به دولت نهم تحویل داده شد، است.

ذاکراصفهانی گفت: تلاش در امور زیربنایی، بهداشت، مسکن، آموزش و تحصیلات تکمیلی انجام شده و روستاها به سمت تمدن‌سازی و الگوی توسعه تمدنی و احیای حاصل از شکل‌گیری انقلاب پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه ما هنوز در مسیر تمدن نوین هستیم، اضافه کرد: در حوزه عمران و خدمات صرف نظر از خدمات فرهنگی، اجتماعی تلاش‌های خوبی در روستاها انجام شده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: خیز جدید مدیریت استان در بحث آبادانی، یکپارچگی دستگاه‌ها مورد نظر مدیریت استان و توزیع امکانات تا پایان سال دولت دهم در همه عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه برخی از دشمنان به دنبال حاشیه‌سازی و تضعیف کردن توانمندی‌ها و روند تکاملی انقلاب 30 ساله هستند، افزود: در این راستا کمیته‌های مختلفی از شوراها، کارگروه‌های مختلف در استانداری، فرمانداری، ادارات کل تشکیل شده که به امور روستاها رسیدگی کند.

ذاکراصفهانی در ادامه صحبت‌های خود به تعداد زیادی از پروژه‌های آماده استان در شهرستان‌ها و روستاها اشاره کرد و گفت: تعداد پروژه‌های آماده شده در شهرستان‌ها به حدی زیاد است که برای افتتاح این پروژه‌ها در سراسر استان باید نوبتی دو ماهه زد.

وی به ظرفیت گردشگری، فرهنگی، میراث فرهنگی اشاره و تصریح کرد: باید توان طرح گردشگری و رونق اشتغال را در استان افزایش داد.

استاندار اصفهان به اشاره به اینکه تمام این طرح‌ها باید در راستای ایجاد فضای بانشاط، سالم همراه با تأمین آرامش باشد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان اصفهان از کمترین ظرفیت‌ها استفاده‌ می‌شود در حالی که ظرفیت استان به خصوص در شهرستان‌های اصفهان بسیار است.

وی به بحث صنایع دستی روستایی و نورهای در حال فراموشی در روستاها اشاره کرد و افزود: هنرهایی که در حال فراموشی و خاموشی است را احیاء کنید.

ذاکراصفهانی ادامه داد: وقتی روستاها آباد باشد، دیگر روستائیان حاضر نمی‌شوند آب و هوای خوب روستا را رها و به شهرها مهاجرت کنند.

وی خطاب به فرمانداران و دهیاران گفت: ظرفیت‌های بومی و محلی را دریابید و با مشارکت بخش خصوصی و افرادی که علاقه‌مند به تعاونی‌های اشتغال هستند زیرساخت‌ها را فراهم و روستاها را احیاء کنید.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول