اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

70 حلقه علمی در دانشگاه‌های اصفهان تشکیل شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: تاکنون حدود 70 حلقه علمی در سطح دانشگاه‌های اصفهان راه‌اندازی شده که با تشکیل آنها توان دانشگاه‌ها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن در جنگ نرم تقویت می‌شود.

70 حلقه علمی در دانشگاه‌های اصفهان تشکیل شده است

علیرضا احسان‌دوست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: معرفت‌افزایی جامعه دانشگاهی برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمن در جنگ نرم ضروری است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اساتید دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان و دانشجویان نیز به عنوان افسران جنگ نرم هستند، ادامه داد: پیروزی کشور در جنگ نرم همانند غلبه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی عراق نیازمند تربیت نیرو‌های متخصص است و در حال حاضر مجموعه دانشگاه‌های موجود در کشور مورد تهدید نرم دشمن قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها مهم‌ترین عامل برای مقابله با تهدید‌ها و تهاجم‌های فرهنگی دشمن در جنگ نرم هستند و این سازمان همواره در راستای معرفت‌افزایی و تربیت نیرو‌های بسیجی در حوزه دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل و راه‌اندازی حلقه‌های علمی در سطح دانشگاه‌ها یکی از راهبرد‌های مدون سازمان بسیج اساتید در سطح کشور تلقی می‌شود، اضافه کرد: این حلقه‌ها استاد محور است و فعالیت یک استاد با تعدادی دانشجو حول محور یک موضوع تخصصی به مدت چند سال با عنوان حلقه‌های علمی در دانشگاه‌ها مطرح می‌شود.

احسان‌دوست با اشاره به فعالیت رو به رشد این سازمان در راستای تشکیل حلقه‌های علمی در سطح دانشگاه‌های استان اشاره و تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 70 حلقه علمی در سطح دانشگاه‌های استان اصفهان ایجاد و راه‌اندازی شده است و با تشکیل این حلقه‌ها توان دانشگاه‌ها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن در جنگ نرم تقویت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته راه‌اندازی و فعالیت حلقه‌های علمی در سطح دانشگاه‌های کشور وجود نداشته است، افزود: اساتید بسیجی می‌توانند علاوه بر تأثیر‌گذاری علمی از نظر مباحث اخلاقی و معرفتی نیز سبب تقویت ابعاد درونی دانشجویان شوند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول