اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 11 سال فعالیت مولوی پژوهی

انجمن مثنوی‌پژوهان اصفهان هنوز با مشکل مکان مواجه است

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن مثنوی‌پژوهان استان اصفهان گفت: این انجمن به عنوان تنها مجموعه فعال در زمینه مثنوی‌پژوهی در اصفهان با وجود گذشت 11 سال از آغاز فعالیت رسمی خود، هنوز سالن مناسبی برای برپایی جلسات خود در اختیار ندارد.

انجمن مثنوی‌پژوهان اصفهان هنوز با مشکل مکان مواجه است

علی عربیان امروز مصادف با روز مولوی در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این انجمن هر هفته کلاس‌های آموزشی در زمینه مثنوی با رویکرد روانشناسی برگزار می‌کند که در طول این سال‌ها با استقبال زیادی روبرو شده است.

وی افزود: به دلیل عدم حمایت نهادهای فرهنگی مانند اداره ارشاد اصفهان به بهانه‌های مختلف در طول این سال‌‌ها جلسات این انجمن را در منزل خود برگزار کرده‌ام.

مدیر انجمن مثنوی پژوهان استان اصفهان با اشاره  به اینکه اکنون جلسات این انجمن پیرامون دفتر سوم مثنوی است و به ابیات 3 هزار و 890 از این کتاب رسیده‌ایم، تاکید کرد: با وجود استقبال فراوان مردم از این جلسات به دلیل کوچکی فضا امکان استفاده از استادان برجسته اصفهانی این عرصه برای ما وجود ندارد و بیشتر از اعضای انجمن برای ارائه مقاله‌ها کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این جلسات  ارتقای سطح فرهنگی شهروندان اصفهانی است، تاکید کرد: در طی جلسات مثنوی پژوهی به بررسی داستان‌های مثنوی از دیدگاه روانشناسی نیز پرداخته و برای تشکیل این جلسات هر هفته مطالعات تحقیقی و پژوهشی صورت می‌شود.

عربیان ادامه داد: در برخوردهایی که با مردم داشته‌ایم، آنها اظهار داشتند که بررسی مثنوی از دیدگاه روانشناسی در زندگیشان تأثیرهای مثبتی داشته و دیدگاه آنها را نسبت به برخی مسائل تغییر داده است.

مدیر سابق خانه فرهنگ فروغی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در سال‌های نخست در خانه فرهنگ فروغی برگزار می‌شد، تصریح کرد: به مدت دو سال در این مکان برنامه‌های فرهنگی داشتیم و به پیشنهاد جهاد دانشگاهی تصمیم به برگزاری کلاس‌های آموزشی گرفتیم و انجمن مثنوی پژوهان را تشکیل دادیم.

وی اضافه کرد: به دلیل استقبال فراوان مثنوی دوستان با دعوت شهرداری اصفهان قرار شد، ادامه جلسات در خانه جوان برگزار شود اما پس از سه ماه رئیس خانه جوان تغییر کرد و دیگر به ما اجازه فعالیت در این مکان را ندادند.

عربیان با بیان اینکه سودگیری‌های سیاسی برخی مسئولان فعالیت‌های فرهنگی را مختل می‌کند، اظهار کرد: البته این نکته حایز اهمیتی است که اصفهان در کل در زمینه سالن و تالار مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی کمبود دارد و این مسئله‌ مهمی است که هنرهای مختلف را درگیر کرده و باید به صورت اساسی رفع شود.

وی با بیان اینکه بعضی فرهنگ‌سراها و نهادهای فرهنگی با وجود اختصاص بودجه، فعالیت خاصی نداشته‌اند، گفت: انتظار ما از مسئولان این است که به جای سنگ‌اندازی از فعالیت‌های ما حمایت فرهنگی کنند و حمایت از نهادهایی که بدون چشم‌داشت مالی برای افزایش فرهنگ مردم تلاش می‌کنند را در اولویت قرار دهند.

به گزارش فارس، جلسات انجمن مثنوی‌پژوهان با رویکرد روانشناسی هر هفته در خیابان نظر شرقی، ساختمان بانک و بیمه کارآفرین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول