اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم:

شهرستان سمیرم رتبه دوم راه‌های همسنگ استان اصفهان را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم گفت: شهرستان سمیرم با یک‌هزار و 992 کیلومتر راه همسنگ، رتبه دوم در استان اصفهان را دارد.

شهرستان سمیرم رتبه دوم راه‌های همسنگ استان اصفهان را دارد

غلامرضا طائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از 860 کیلومتر بزرگراه اصلی، فرعی و روستایی در سمیرم خبر داد و اظهار داشت: بیش از 20هزار کیلومتر راه همسنگ در استان اصفهان است که یک‌هزار و 992 کیلومتر آن در شهرستان سمیرم واقع شده است.

وی افزود: شهرستان سمیرم بعد از شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای رتبه دوم راه‌های همسنگ در استان است.

رئیس اداره راه و ترابری سمیرم تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان سمیرم و قرار گرفتن آن بین سه استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و فارس و همچنین عبور ترافیک استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و قسمتی از ترافیک استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری از این شهرستان به طرف شمال و مرکز، بر اهمیت توجه به راه‌های ارتباطی این شهرستان می‌افزاید.

وی از کاهش 18 درصدی اعتبارات ابلاغی اداره راه سمیرم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 2 میلیارد و 550 میلیون تومان به این شهرستان اختصاص داده شده است که یک میلیارد و 250 میلیون تومان آن در حوزه راهسازی و یک میلیارد و 300 میلیون تومان آن در بخش راهداری هزینه می‌شود.

طائی در ادامه با اشاره به حجم بالای ترافیک، وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را در این شهرستان لازم دانست و گفت: شهرستان سمیرم تنها دارای یک مجتمع خدماتی رفاهی در فاصله 20 کیلومتری جاده سمیرم شهرضا است.

وی با بیان اینکه 100 کیلومتر راه اصلی و ترانزیت شریان شمال و جنوب است، اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های انجام شده برای چهار خطه شدن سمیرم یاسوج در حوزه این شهرستان حداقل به دو مجتمع دیگر نیاز است.

رئیس اداره راه و ترابری سمیرم اضافه کرد: همچنین در فاصله حنا ـ بیده که مسیر ارتباطی پادنای وسطی با پادنای علیا و مرکز شهرستان است، در محدوده ورودی شهر کمه راه‌اندازی یک مجتمع خدماتی رفاهی و یک پمپ بنزین لازم است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول