اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

دشمن با ایجاد نارضایتی عمومی در صدد تضعیف نظام از درون است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن با ایجاد نارضایتی عمومی، تحریم‌های عمومی و جنگ سایبری درصدد تضعیف نظام از درون است.

دشمن با ایجاد نارضایتی عمومی در صدد تضعیف نظام از درون است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی ظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل این استان اظهارداشت: با نگاهی به تاریخچه اقدامات نظامی، طبق آمار سازمان بین‌الملل در جنگ جهانی اول، 15 درصد تلفات، در جنگ جهانی دوم 65 درصد و در سال‌های اخیر نیز 95 درصد تلفات غیرنظامی بوده است.

وی افزود: این آمار نشان می‎دهد که پدافند غیرعامل یکی از اقداماتی است که تمامی کشورها برای کاهش آسیب از آن بهره می‌گیرند.

عیدی با اشاره به موقعیت و شرایط جغرافیای ایران، خاطرنشان کرد: ایران به دلیل شرایط ژئوپولتیکی که دارد باید سیاست‌های پدافند غیرعامل را به نحو جدی مورد توجه قرار دهد.

وی، هدف از پدافند غیرعامل را کاستن از خسارت‌های احتمالی برشمرد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا پدافند غیرعامل در تمامی ارکان جامعه وارد شده و نمود پررنگی دارد و از آن به نحو مطلوبی بهره‌برداری کرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پدافند غیرعامل، حفظ شریان‌های حیاتی کشور است، تصریح کرد: کاستن هرچه بیشتر خسارات احتمالی است و عبور دادن کشور از بحران است.

عیدی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تخریب نظام از درون است، اظهار داشت: دشمن با ایجاد نارضایتی عمومی، تحریم‌های عمومی و جنگ سایبری درصدد تضعیف نظام از دورن است.

وی استحکام و مقام‌سازی ساختمان‌ها و تاسیسات را از جمله سیاست‌های پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: مقاوم‌سازی و ایجاد سازه‌های مستحکم و کوچک‌سازی ساختمان‌ها از جمله اقدامات اساسی در این راستا است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول