اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان:

دانش‌آموزان بسیجی در همه عرصه‌های انقلاب حضور داشته‌اند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: دانش‌آموزان بسیجی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و تا امروز حضوری چشمگیر داشته‌اند.

دانش‌آموزان بسیجی در همه عرصه‌های انقلاب حضور داشته‌اند

به گزارش خبر گزاری فارس از آبادان، عادل عساکره در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک دانش‌آموزان بسیجی شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی در همه مراحل دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای را در کشور ایفا کرده است.

وی افزود: بسیجیان دانش‌آموز در همه عرصه‌ها و مراحل شکل‌گیری انقلاب حضور داشته که این حضور پیش از انقلاب با پخش اعلامیه‌ها و صفوف مردم انقلابی ایران نمود بیشتری داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز دانش‌آموزان فراوانی در سنین 12، 13 و 14 سال با وجود آنکه به سن تکلیف هم نرسیده بودند در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه مسئولان به سبب کاستی سن از ورود آنها به جبهه ممانعت می‌کردند اما این جان بر کفان خود را به خط مقدم رسانده و با دیگر هم‌رزمانشان در خط مقدم جبهه حاضر می‌شدند.

عساکره با اشاره به این حضور اضافه کرد: رزمندگان نوجوان با دست‌کاری شناسنامه‌های خود به هر شکل ممکن در جبهه‌ها قد علم کرده و حماسه‌هایی را خلق کردند که تاریخ از ثبت آن عاجز است.

وی در خصوص شهدای نوجوان این منطقه گفت: شهید بهنام محمدی، حسین فهمیده و همچنین شهید منصور کارکوب‌زاده با وجود آنکه 14 سال از بهار عمرش نمی‌گذشت به درجه رفیع شهادت نائل شده و الگوی ارزنده‌ای برای دانش‌آموزان امروز ایران اسلامی به‌ویژه نوجوانان آبادانی و خرمشهری شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان افزود: شهید کارکوب‌زاده راننده تانک بود؛ تانکی که برای به حرکت درآوردنش گذراندن دوره‌های چهار تا پنج ساله تخصصی نیاز است اما این بزرگوار در عرض سه ماه آموزش‌های لازم را دریافت کرد و تانک را به حرکت درآورد.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان بسیجی نمونه‌هایی از الگوهای مناسب برای دانش‌آموزان پسر و دختر امروز ما هستند.

عساکره اضافه کرد: ایران و نظام اسلامی امروز درگیر جنگ سخت با دشمنان نیست اما جنگ پیچیده‌تری از نظر فیزیکی در میان است که همانا با عنوان جنگ نرم شناخته‌ می‌شود.

وی در خصوص جنگ نرم بیان کرد: جنگ نرم بسیار پیچیده‌تر از جنگ سخت بوده و یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با استکبار جهانی در این جنگ الگوپذیری از شهدای دوران دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز ما با الگوپذیری از شهید فهمیده‌ها و کارکوب‌زاده‌ها در مقابل هجمه‌های فرهنگی ایستادگی کرده و مقتدرانه صلابت خویش را در این راه حفظ و به اثبات رسانده‌اند.

وی در پایان گفت: انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و عقیدتی در هفته بسیج دانش‌آموزی از مهمترین راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نوجوانان آبادانی است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول