اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع):

چیزی جز ادای وظیفه حسین فهمیده‌ها را پرورش نداد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) گفت: چیزی جز حس وظیفه و ادای تکلیف نمی‌توانست حسین فهمیده را متقاعد کند که خود را زیر تانک بیندازد.

چیزی جز ادای وظیفه حسین فهمیده‌ها را پرورش نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی اریسی پیش از ظهر امروز در مراسم اعزام جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه قم به مناطق عملیاتی جنوب کشور ابراز کرد: 18 ماه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نمی‌گذشت که سه جبهه در طول هزار کیلومتر مرز مشترک عراق با ایران توسط صدام گشوده شد.

وی افزود: در ماه‌های ابتدایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ارتش بعثی بیش از 150 کیلومتر در خاک جمهوری اسلامی ایران پیشروی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) با بیان اینکه نیروهای صدام تا 15 کیلومتری اهواز هم پیشروی کرده بودند، گفت: سئوال اساسی این است که نیروهای مسلح ایران در آن زمان چه می‌کردند و در پاسخ باید گفت در روزهای نخست جنگ تنها لشکر 92 زرهی ارتش حضور داشت.

وی ادامه داد: از دیگر نیروهای حاضر در منطقه ژاندارمری بود که وظیفه آن‌ها و شهربانی ایجاد امنیت در شهرها بود.

اریسی با اشاره به نوپا بودن سپاه پاسداران در آن زمان و فرار برخی از فرماندهان ارتش و محاکمه بعضی دیگر از آن‌ها عنوان داشت: این عوامل سبب شده بود که ارتش ایران در آن زمان آمادگی کافی نداشته باشد ضمن اینکه کشورهای غربی اجازه تعمیر سلاح‌های فردی را نیز به کارشناسان داخلی نداده بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) با بیان اینکه صدام پنج هدف را از حمله به ایران دنبال می‌کرد ابراز کرد: رژیم بعثی قصد داشت جمهوری اسلامی را ساقط کند و در صورت دست نیافتن به این هدف اصلی، تصرف استان پر برکت خوزستان را در سر می‌پروراند.

وی گفت: هدف سوم دشمنان از جنگ علیه ایران، حاکمیت مطلق بر اروند بود زیرا این رود بیش از اینکه برای ایران اهمیت داشته باشد به مراتب برای عراق مهم‌تر بود.

اریسی با اشاره به قرارداد 1975 الجزایر افزود: در این قرارداد حق حاکمیت هر کشور بر این آبراه بزرگ تعیین شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: هدف چهارم صدام تصرف جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بود و او قصد داشت جنگی عربی – ایرانی را به راه بیندازد.

وی تبدیل شدن صدام به ژاندارم منطقه را هدف پنجم او از حمله به ایران دانست و بیان داشت: پس از سرنگونی شاه، صدام با چراغ سبز غرب به ایران حمله کرد تا نقش محمدرضا شاه در گذشته را در منطقه به دست آورد.

اریسی با اشاره به بمباران 14 پایگاه هوایی ایران در ابتدای جنگ و متلاشی کردن دو ناوچه ایرانی توسط ارتش صدام افزود: در آن زمان مهره سرسپرده‌ای چون بنی‌صدر نیز در ایران بر مسند ریاست جمهوری نشسته بود که پروژه تقدیم زمان در مقابل تصرف زمین را ارائه می‌کرد و این مسئله نشان‌دهنده اوج سرسپردگی او بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) استراتژی امام خمینی(ره) را عامل تحول ایران در جنگ دانست و گفت: فرمایشات و آثار امام راحل(ره) امروز در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دارد و می‌توان از آن‌ها نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب با مردمی معرفی کردن جنگ موجب شد که ملت ایران با جان دل به دفاع از اسلام، تشیع و کشور برخاسته و مردانه در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

اریسی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجی پایان‌ناپذیر برای مردم ایران به شمار می‌رود عنوان داشت: امروز هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم به عمق ایمان، ایثار و شجاعت رزمندگان دست یابیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) با بیان اینکه چیزی جز حس وظیفه و ادای تکلیف نمی‌توانست حسین فهمیده را متقاعد کند که خود را زیر تانک بیندازد گفت: مقام معظم رهبری در بیانی دیگر جنگ تحمیلی را دایرة‌المعارفی از فضایل اخلاقی نامیده‌اند.

وی ابراز کرد: امنیت و آسایش امروز ایران به برکت خون شهدا و فداکاری‌های آن‌ها حاصل شده است و در عین حال هجمه شدید دشمنان نیز علیه جوانان ما صورت می‌گیرد اما آن‌ها هیچ گاه پیروز نخواهند شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول