اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

ملت ایجاد ذهنیت منفی درباره ولایت فقیه را نمی‌پذیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تقبیح تلاش برخی سیاست‌بازان در جهت تضعیف جایگاه ولایت فقیه گفت: ملت در مورد ایجاد ذهنیت منفی درباره ولایت فقیه ساکت نخواهد نشست.

ملت ایجاد ذهنیت منفی درباره ولایت فقیه را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند «تمام مصیبت انسان در اثر غفلت و فراموشی خداوند است.»

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس با اشاره به روز دحو الارض گفت: تمام زمین را آب فراگرفته بود و در روز «دحو الارض» نخستین نقطه که از آب بیرون آمد سرزمین مکه و خانه کعبه بود و امروز روز «دحو الارض» و روزی است که خشکی از زیر آب نمایان شد.

وی در ادامه با قرائت فرازهایی از دعای روز «دحو الارض»، افزود: روزه در امروز ثواب زیادی دارد، گاه در این دنیا زیبایی‌های مادی جلوه می‌کنند، زرق و برق‌ها برای ما دام می‌گسترانند و انسان دچار غفلت می‌شود، تمام مصیبت انسان در اثر غفلت و فراموشی خداوند است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه خوشا به حال آن افرادی که دچار غفلت نمی‌شوند، به یاد قیامت و عالم حشر هستند، ادامه داد: باورهای دینی و یاد خدا است که تقوا را تقویت می‌کند و مقام و ثروت دنیا فانی است.

ایجاد فضای سالم آموزشی رشد تحصیلی را افزایش می‌دهد

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان کوردل تصریح کرد: خون این شهید بزرگوار جریان نفاق را رسوا کرد.

امام جمعه موقت ورامین سپس به سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره و عنوان کرد: بحمدالله مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین که چند سال است در شهرستان دایر شده توفیقات خوبی داشته است، یکی از توفیقات حاصل شده که سبب سربلندی و افتخار شده است اجرای کامل طرح تفکیک جنسیتی در این دانشگاه است.

وی گفت: در مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین ابتدا روزهای دخترها و پسرها را جدا کردند و اکنون نیز دو دانشکده مجزا برای آنها در نظر گرفته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: چندی پیش رئیس دانشگاه علامه طباطبایی که از مراکز معتبر علمی کشور است با ارائه آمار دقیق اعلام کرد از زمانی که در این دانشگاه طرح تفکیک جنسیتی اجرا شده است از تعداد دانشجوهای مشروط کاسته شده است.

محمودی بیان کرد: مشخص است ایجاد فضای سالم آموزشی میزان رشد تحصیلی را افزایش می‌دهد، از این رو جا دارد سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و شهرستان این طرح را به اجرا در آورند.

در کنار ورزش به پرورش روح اهمیت دهید

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به هفته تربیت بدنی تاکید کرد: جوانان ما امروز در عرصه‌های گوناگون ورزشی موفق بودند و حرفی برای گفتن داشتند، در المپیک تیم کشورمان در جهان درخشید، در سطح منطقه نیز موفقیت‌های ورزشی بسیار زیاد بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت پرورش روح در اسلام خاطرنشان کرد: اسلام در کنار پرورش جسم و ورزش به پرورش روح نیز اهمیت فراوانی داده است.

ازدواج ساده حضرت امیر (ع) و حضرت زهرا (س) الگو قرار گیرد

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیر (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج اظهار داشت: این ازدواج و سادگی آن باید الگوی تمام ازدواج‌های ما باشد، ولیمه شب ازدواج با چند نوع غذا و ازدواج‌های پر زرق و برق با سیره پیامبر (ص) مغایر است، پس ازدواج جوانانمان را با مشکل مواجه نکنیم.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ازدواج بیان داشت: ازدواج یک عبادت و جلوه‌ای از بندگی خدا است و در این مسیر درست است نمی‌توانیم مثل حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشیم اما می‌توانیم از این دو بزرگوار الگو بگیریم، برخی از رفتارهای ما در مراسم ازدواج با روح بندگی مغایرت دارد.

به جای ایجاد ترس و تشویش در مردم اوضاع اقتصادی را مدیریت کنید

وی در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اذعان داشت: استقبال پرشور مردم خراسان شمالی از امام المسلمین بار دیگر پیوند امام و امت را به نمایش گذاشت.

محمودی ضمن توصیه علما، اهل فضل، دانشگاهیان و جوانان به مطالعه و دقت بیشتر در رهنمودهای مقام معظم رهبری در میان مردم بجنورد، تاکید کرد: مساله تورم و گرانی یکی از مسائل غیر قابل انکار امروز جامعه است، واقعیت جامعه ما است و کسی منکر این مطلب نیست.

امام جمعه موقت ورامین به بررسی دلایل گرانی پرداخت و ابراز داشت: بخشی از این گرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها است، به دلیل تقابل انقلاب اسلامی با منافع دنیای استکبار و مبارزه بانک‌های دنیا با نظام بانکی کشور ما است و علت دیگر بحران اقتصادی و تورم در سراسر دنیا است به طوری که امروز نرخ تورم اعلام شده در یونان 25 درصد است.

وی با بیان اینکه تورم مختص کشور ما نیست، دنیا با گرانی دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: دلیل دیگر این امر سوء مدیریت است، تحریم‌ها مساله جدیدی نیستند، بله اثر دارند اما همه گرانی به دلیل تحریم‌ها نیست، به جای ایجاد ترس و تشویش در مردم اوضاع اقتصادی را مدیریت کنید، اداره کشور تدبیر نیاز دارد، بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی با تدبیر مسئولان حل می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین در حالی که در میان موج تکبیرهای نمازگزاران سخن می‌گفت، افزود: دنیا بداند ملت ایران با تمام وجود در برابر تحریم‌ها ایستاده و سربلند بیرون می‌آید اما از دولت خدمتگزار می‌خواهیم تدبیر کند، نباید این مردم انقلابی و ثابت قدم اینقدر آسیب ببینند.

ملت در مورد ایجاد ذهنیت منفی درباره ولایت فقیه ساکت نخواهند نشست

وی با تقبیح تلاش برخی سیاست‌بازان در جهت تضعیف جایگاه ولایت فقیه گفت: رکن رکین نظام اسلامی ولایت فقیه است، گاه برخی سیاست‌بازان مکار سعی می‌کنند این جایگاه را تضعیف کنند، اینها بدانند ملت در مورد ایجاد ذهنیت منفی درباره ولایت فقیه ساکت نخواهند نشست.

وی ضمن هشدار به برخی جریانات سیاسی خاطرنشان کرد: مراقب اظهار نظرهای خود باشید، هر جریان فکری یا سیاسی از خط ولایت فاصله بگیرد مطرود است، ملت ایران در مقابله با فتنه 88 ثابت کرد که در دفاع از جایگاه ولایت فقیه با کسی تعارف ندارد.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند نقطه قوت شیعه ولایت فقیه است و همین اصل را نشانه رفته است، بدانید جریانات و گروه‌های سیاسی می‌آیند و می‌روند و آن اصلی که آمیخته با فقه شیعه و ماندنی است اصل ولایت فقیه است.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول