اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

انبار کردن پیاز در مراکز تولید ریسک است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انبار کردن محصول پیاز تولید شده در مراکز تولید گفت: فروش به موقع پیاز از ریسک کاهش قیمت و افزایش هزینه‌های تولید می‌کاهد.

انبار کردن پیاز در مراکز تولید ریسک است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه تنظیم بازار سازمان با اشاره به انبار کردن محصول پیاز تولید شده در مراکز تولید اظهار کرد: این امر علاوه بر افزایش ضایعات آن، افت کیفی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: توصیه می‌شود، بهره‌برداران برای کاستن از هزینه‌های تولید، با فروش به موقع پیاز از ریسک کاهش قیمت و افزایش هزینه‌های تولید کم کرده و این امر خواهد توانست چرخه تولید و توزیع را از رشد مطلوب برخوردار سازد.

محمدیان با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در تولید محصول پیاز، سیب‌زمینی، سیب درختی و انگور، از قطب‌های مهم تولیدی در سطح کشور به شمار می‌آید، اضافه کرد: تلاش برای عرضه مطلوب این محصولات در سطح بازارهای استانی و نیز ایجاد امکان برای صدور آن به سایر استان‌ها و بازارهای منطقه‌ای در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این سازمان با هدف حمایت مستقیم از بهره‌برداران زیربخش‌های مختلف کشاورزی، کاستن از احتمال تضرر آنان و صیانت از سرمایه ملی در بخش کشاورزی، علاوه بر فراهم‌آوری شرایط لازم برای توسعه مراکز فرآوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عرضه مستقیم آن را نیز با همکاری اتحادیه تعاونی‌های روستایی در دستور کار خود قرار داده است، افزود: سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان با واگذاری غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح شهرستان‌ها، با هدف رونق بازار و همکاری بیشتر با تولیدکنندگان، اقدامات لازم برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی توسط خود بهره‌برداران به زودی در فاز اجرایی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین در رابطه با استفاده صادرکنندگان از یارانه‌های صادراتی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان تلاش خود را برای ایجاد امکان استفاده صادرکنندگان از یارانه حمل و نقل محصول سیب آغاز می‌کند و در صورت تحقق آن، مدیریت بازار این محصول مطلوب‌تر و رونق آن افزون‌تر خواهد شد. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول