اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق ‌اردبیلی ـ 2

طرح ‌محرومیت ایران از پیشرفت‌ شکست خورده‌/شاخ دشمن را در ‌تحریم‌ علمی شکستیم

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر محروم کردن ایرانیان از دانش‌های پیشرفته اندیشه‌ای شکست خورده است که بی‌خاصیتی آن مبرهن است.

طرح ‌محرومیت ایران از پیشرفت‌ شکست خورده‌/شاخ دشمن را در ‌تحریم‌ علمی شکستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی لاریجانی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: یکسری وظایف بر عهده حاکمان و یکسری رسالت نیز بر گردن دانشجویان است که ما در یک تحلیل مبنایی می‌توانیم در پیشبرد امور به انجام آنها موفق شویم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان قبل از پیروزی انقلاب با عارضه دیکتاتوری از سوی نظام غرب مواجه بودیم که بعد از پیروزی انقلاب این روحیه و استراتژی از سوی امریکا و همدستانش دنبال شد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: آنها با آغاز جنگ تحمیلی و برخی ماجراجوئی‌ها سعی کردند ایران را تحت فشار قرار دهند اما هرگز نتوانستند این نقش خود را به معنای حقیقی ایفا کنند.

لاریجانی به توطئه پشت پرده امریکا در ترغیب صدام برای جنگ با ایران اشاره کرد و بیان داشت: نه تنها غربی‌ها بلکه شوروی سابق نیز در این زمینه توانش را به کار گرفت تا کشور ما را درگیر کند.

وی تصریح کرد: ملت ما در این بین از عنصر مجاهدت استفاده کرد و در برابر نظام سلطه که بعد از فروپاشی شوروی درصدد ایجاد نظام تک جانبه بود ایستادگی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غرب با تخیل سلطه بر تمام کشورها تصرف عراق و افغانستان و جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله را آغاز کرد اما اندیشه غلط آنها که درصدد زائیدن یک خاورمیانه جدید بود شکست خورده و روز به روز تفکر مزورانه آنها برملا شد.

وی با بیان اینکه غرب با طرح مسئله هسته‌ای و بهانه قرار دادن آن از طریق آژانس و شورای امنیت سعی کرد علیه ایران تبلیغات منفی به راه اندازد اظهار داشت: در پشت صحنه این ماجرا یک طبقه‌بندی ملت‌ها و تقسیم‌بندی آنها قرار داشت که سعی داشتند عده‌ای از کشورها را کانون و عده‌ای را پیرامونی قلمداد کنند تا کشورهای به اصطلاح پیرامونی نتوانند به تکنولوژی پیشرفته و نوین دست یابند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنها سعی می‌کردند تکنولوژی‌های دست دوم را به کشورهای پیرامونی و تابع خود بفروشند و به آنها اجازه ندهند به حوزه تکنولوژی‌های هسته‌ای، نانو و بایو وارد شوند.

لاریجانی گفت: در مقابل این تهدیدها ما با تکیه بر توان دانشمندان خود توانستیم به تکنولوژی‌های مدرن دست یابیم و فشارها و تهدیدهای استکبار را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: ما با تکیه بر چالش جوانانی همچون شما دانشجویان امروز شاخ دشمن را در حوزه تحریم‌های علمی شکستیم و اجازه ندادیم آنها بیش از هر زمان دیگر خودنمائی کنند.

دانشگاهیان دیده‌بانان حریم کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس قوه مقننه در ادامه سخنان خود با برشمردن وظایف خطیر دانشجویان در این مقطع بیان داشت: دانشجویان ما امروز دیده‌بانان حریم انقلاب و شرایط عمومی کشور هستند و همه وظیفه داریم از ظرفیت نیروی انسانی نتخصص و توانمند کشور استفاده کنیم.

لاریجانی به مجاهدت‌های علمی کشور با اتکا بر خودباوری‌ها و توانمندی‌های داخلی اشاره کرد و افزود: نخبگان و محققان ما منتظر نمی‌مانند که استکبار در یک بسته علم و فنون بتواند یافته‌هایشان را در اختیار آنها قرار دهد بلکه در این زمینه باید همت و تلاشی مضاعف انجام داد.

وی تصریح کرد: در این زمینه آداب معنوی به نیز به همراه معرفت و اخلاق اسلامی رعایت شود تا استعدادها در همه جنبه‌ها رشد کرده و در حوزه علم و عمل بتوانیم همسو به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت گفت: دانشجویان ما به عنوان دیده‌بانان بابصیرت معنوی و اخلاقی می‌توانند آینده این کشور را بسازند و به خوداتکائی بیشتر کمک کنند.

کمیسیون آموزش مجلس متوازن‌‌سازی تحصیلات با بازار کار را پیگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مسئولان در قبال دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه مسئولان این است که توازن بین نیاز جامعه و گرایش دانشگاهی را تنظیم کند تا دچار عدم توازن نشویم.

وی گفت: با این اقدام می‌توان دغدغه اشتغال را برطرف کرده و بیش از هر زمان دیگر آسایش و آرامش را در جامعه برقرار کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متوازن‌سازی تحصیلات دانشگاهی با بازار کار را در دستور کار قرار داده تا در این زمینه مشکلات و نارسائی‌ها به سرعت برطرف شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول