اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌جمهور:

ملت ایران آگاهانه اسلام را پذیرفت / در تاریخ 7000 ساله ایران هیچ اثری از شرک ثبت نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: ملت حق‌جوی ایران آگاهانه در بدو ورود اسلام به این سرزمین، این دین را پذیرفت.

ملت ایران آگاهانه اسلام را پذیرفت / در تاریخ 7000 ساله ایران هیچ اثری از شرک ثبت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش با اشاره به فرا رسیدن عید قربان و ایام غدیر اظهار داشت: امروزه و در طول تاریخ تمام سیاست‌مداران و صاحب‌نظران اذعان دارند که ملت و کشور ایران، ملت و کشوری برجسته است.

وی افزود: ملت ایران، ملتی تأثیرگذار بر محیط بین‌الملل و از برپا دارندگان اصلی تاریخ و فرهنگ بشری است.

وی گفت: قرن‌ها در دنیا تنها از ایران نام و نشان بود و امروز نیز همه می‌بینیم که نقش ملت ایران در معادلات بین‌المللی برجسته و ممتاز است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران همواره در طور تاریخ خود موحد بوده است، افزود: در تاریخ 7 هزار ساله ایران هیچ اثری از شرک و بت‌پرستی ثبت نشده و این ملت همیشه عدالتخواه و کمال‌جو بوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ همچنین در تاریخ هیچ جا ثبت نشده است که ملت ایران نژادپرست بود و یا با تعصبات قومی در معادلات بین‌‌‌المللی وارد شده است.

وی از ایران به عنوان چهارراه معادلات بین‌الملل یاد کرد و افزود: ملت ایران پای حق ایستاده و تاریخ، تمدن و فرهنگ خود را برای تمام بشریت خواسته است و هیچگاه در تقسیم خوبی‌های خود خست نورزیده است.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران هیچ‌وقت با حاکمانی که خودکامه بود‌ه‌اند همراهی نکرده‌ است، این ملت همواره به دلیل روحیه حق‌طلبی خود به دنبال مباحث الهی بوده است تا اینکه اسلام را آگاهانه پذیرفت و در مقابل لشکرکشی‌ها مقاومت نکرد.

به گفته احمدی‌نژاد حقیقتی که ملت ایران قرن‌ها برای آن مجاهدت کرد سرانجام توسط پیامبر اسلام عرضه شد و در واقع باید گفت که این ملت تسلیم حق شد نه عده‌ای جنگاور جوان و کم‌تجربه.

وی یادآور شد: صاحب‌نظران جهانی همواره اذعان دارند که اگر سهم ملت ایران را از تمدن بشریت برداریم سهمی نمی‌ماند و همچنین اگر سهم ملت ایران را از اسلام برداریم باز نیز سهمی نمی‌ماند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول