اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

آمریکا از دانش هسته‌ای برای قدرت طلبی ‌استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: به دنبال دانش صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم و نمی‌خواهیم همچون آمریکا از آن برای قدرت‌طلبی استفاده کنیم.

آمریکا از دانش هسته‌ای برای قدرت طلبی ‌استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در جشن ورودی دانشجویان پیام‌نور شهرستان دنا عنوان کرد: برای هر چیزی بهاری است و بهار علم و دانش شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و محیط‌های علمی و دانشگاهی است هر چند هیچگاه انسان از علم بی‌بهره نمی‌شود و همیشه باید خوشه‌چین خرمن علم باشد و علم تعطیل‌ناپذیر است.

قاسم‌زاده افزود: برای رسیدن به قله کمال با دو بال تزکیه و تعلیم است که می‌شود بر اسرار آفرینش آگاهی پیدا کرد و در زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار شد.

وی اظهار کرد: قرآن کریم اولین معلم را خداوند و نخستین شاگرد را آدم (ع) می‌داند و نخستین علمی که به او تعلیم داده شد را علم‌الاسماء می‌داند.

امام جمعه دنا با توجه به کلام امیرالمؤمنین گفت: در کلام امیرالمؤمنین آمده است علم و ایمان با همدیگر بوده و هر گاه از هم جدا شوند باعث سوزندگی می‌شوند علم وقتی سازنده است که در کنار ایمان باشد و ایمان وقتی ارزش پیدا می‌کند که با علم قرین شود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری عنوان کرد: علم قدرت می‌آورد و صاحبان قدرت‌های جهانی تنها به واسطه علم است که زورگویی می‌کنند ولی ما باید با دستیابی به قدرت علم نه این که زورگویی کنیم بلکه از آن برای خدمت به صلح و عدالت و پیشرفت جامعه بشری استفاده کنیم، چرا که ساختن بمب اتم و ریختن آن بر سر ملت‌ها همچون حرکت آمریکا در ژاپن پیشرفت نبوده و در خدمت بشر نیست.

خطیب جمعه دنا افزود: چه زیباست که با تأسی از قرآن کریم که اول تزکیه را مقدم بر تعلیم قرار داده استاد نیز قبل از شروع درس از سر وظیفه انسانی به نکته‌ای اخلاقی یا جمله‌ای عرفانی اشاره کند سپس شروع به درس کند همچون افلاطون که اول دانشجویان خود را اخلاق می‌آموخت سپس به ریاضیات و الهیات می‌پرداخت.

وی خطاب به دانشجویان که جویای دانش هستند، گفت: قدر این موهبت الهی را بدانید و همچنان که جویای دانش هستید دنبال گوهر معنویت هم باشید گم‌گشته‌ای که امروز خلا آن بسیار احساس می‌شود و فقدان آن رنج بی‌پایان را به همراه دارد.

این مسئول روزی را آرزو کرد که فضای علمی و دانشگاهی سرشار از معنویت و علم‌آموزی باشد و دانشگاه رفتن به منزله رفتن به سوی معنویت و عبادت باشد و دانشگاه جایی برای رشد متعالی فردی و تربیت صحیح و تزکیه و تعلیم نفوس و جایی برای احساس تعهد و مسئولیت نسبت به رشد و تعالی جامعه باشد.

انتهای پیام /صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول