اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایران به صادرکننده شمش فولاد تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره‌برداری از مجموعه‌های در دست احداث حوزه صنعت و معدن، ایران در آینده به صادرکننده شمش فولاد تبدیل می‌شود.

ایران به صادرکننده شمش فولاد تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی غضنفری امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی هرمزگان با حضور رئیس‌جمهور در جمع مدیران و مسئولان هرمزگانی با اشاره به تاثیر نظارت‌ها و کنترل بازار، اظهار داشت: فرآیند‌های مرکز مبادلات ارزی دارای ساختاری است که کالاهای اساسی را در اولویت می‌بیند.

وی ادامه داد: در تقسیم و اولویت‌بندی یاد شده، کالاهای اولویت اول و دوم همانند اقلام اساسی و دارویی، ارز مرجع دریافت می‌کنند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در این فرآیند، فولاد و محصولات فولادی به عنوان اولویت‌های بعدی در رده‌های سوم و چهارم که اولویت‌های مهم در حوزه تولید به شمار می‌رود، قرار گرفته است.

به گفته غضنفری، ظرفیت تولید در حوزه صنعت و معدن، ظرف ماه‌های اخیر به شش میلیون تن رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن از حدود پنج هزار میلیارد ریال به حدود 25 هزار میلیارد ریال طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد در کشور به 20 میلیون تن رسیده است.

به گفته وی، ایران در حال حاضر در رده هفدهم جهانی ایجاد ظرفیت تولید فولاد قرار دارد.

غضنفری با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن مجموعه پروژه‌های متعددی در دست ساخت و احداث است، اظهار داشت: ایران در آینده به یکی از صادرکنندگان شمش فولاد در دنیا تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول