اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد:

امنیت در خلیج فارس بدون ایران معنایی ندارد / اسم‌های تاریخی با تصمیم چند نفر تغییر نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایرانیان در طول 3 هزار سال گذشته امنیت خلیج فارس را تأمین کرده‌اند، اظهار داشت: ‌باید گفت بدون ایران امنیت در خلیج فارس معنایی ندارد.

امنیت در خلیج فارس بدون ایران معنایی ندارد / اسم‌های تاریخی با تصمیم چند نفر تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد امشب در بخش پایانی آیین تجلیل از کارکنان و متخصصان نیروی دریای ارتش با بیان اینکه بیش از 3 هزار سال است که امنیت خلیج فارس توسط ایرانیان تأمین می‌شود، اظهار داشت: تنها در مقاطعی امنیت دریای مهم مخدوش شده است که آن هم در پی ورود بیگانگان به خلیج فارس بوده است.

وی افزود: عده‌ای در دوره ساسانیان خلیج فارس را ناامن کردند که حکومت وقت آنها را پاکسازی کرد، همچنین پرتغالی‌ها در دهه‌های گذشته در برخی از جزایر ایرانی مستقر شدند که باز هم ملت ایران همانند انگلیسی‌ها که با خفت از خلیج فارس بیرون رانده شدند، آنها را بیرون کردند.

احمدی‌نژاد گفت: در دوره اخیر نیز به بهانه حمایت از صدام به خلیج فارس لشگرکشی کردند و در حال حاضر شاهد هستیم که صحبت‌های آنها مبنی بر برقراری امنیت خلیج فارس پوچ از آب درآمده است.

وی با بیان اینکه بدون ایران امنیت در خلیج فارس معنایی ندارد، افزود: در جواب خبرنگاری که در نیویورک از بنده پرسید نظرتان پیرامون مانور غربی‌ها در خلیج فارس چیست گفتم که اشکال این مانور عدم حضور ایران در آن است چراکه ما از این مانورها نمی‌ترسیم و در واقع ایران تأمین‌کننده مهم امنیت خلیج فارس است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: اسم‌های تاریخی با تصمیم چند نفر و نوشته‌های چند روزنامه جابه‌جا و تغییر نمی‌کند بلکه در واقع این ملت‌های بزرگ و فرهنگ‌های انسانی هستند که نام‌های تاریخی همانند خلیج فارس را می‌سازند.

انتهای پیام/آ10ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول