اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیریک:

13 آبان گواه زنده‏ از جایگاه اهل علم در سرنوشت ملت است

خبرگزاری فارس: فرماندار سیریک گفت: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان واقعه‏‌ای بزرگ گواه زنده‏‌ای از جایگاه اهالی علم در تعیین سرنوشت ملت است.

13 آبان گواه زنده‏ از جایگاه اهل علم در سرنوشت ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی یوم‌الله سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان واقعه‏‌ای بزرگ گواه زنده‏‌ای از جایگاه اهالی علم در تعیین سرنوشت ملت و برداشتن گامی استوار به سوی آرمان‏‌های الهی بود.

وی افزود: روزهایی همچون سیزده آبان که سالروز قیام علیه رژیم ظلم، استبداد و سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان و دانش‏آموزان بوده همچون سند زنده‏‌ای است که گواهی می‏‌دهد تنها کسانی می‏‌توانند در مسیر تاریخ، تمدن‌آفرین شوند که به سلاح علم و ایمان مسلح باشند.

فرماندار سیریک خاطرنشان کرد: سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین، مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است که در آن چهارده سال بعد از تبعید حضرت امام(ره) در روز 13 آبان 57 فرزندان امام، صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» پایه‌های حکومت استبدادی را به لرزه درآوردند.

اسفندیاری یادآور شد: سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب ایران اسلامی چون تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 43، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 57 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 58 است که هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی است. 

فرماندار سیریک افزود:  با توجه به تقارن عید سعید غدیر خم با 13 آبان مراسم راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان در شهرستان سیریک در سطح شهر از میدان کشاورز تا مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) و در بخش بمانی از بخشداری تا اسکله صیادی بندر کوهستک با حضور پرشور و گسترده آحاد مردم اعم از شیعه و سنی بعد از نماز جمعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول