اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی دماوند:

خانواده‌‏ها مراقب فیلم‏های مستهجن برخی بازی‏های رایانه‏‌ای باشند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند، فیلم‏های مستهجن موجود در برخی بازی‏های رایانه‏‌ای را خطرآفرین خواند و گفت: خانواده‏‌ها حواسشان به فیلم‏های مستهجن شماری از بازی‏های رایانه‌‏ای باشد.

خانواده‌‏ها مراقب فیلم‏های مستهجن برخی بازی‏های رایانه‏‌ای باشند

منیره بیگلربیگی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: راهیابی تکنولوژی در همه شئون زندگی همانند سایر دستاوردهای بشری به شرط استفاده صحیح سبب رشد و تعالی انسان می‏شود؛ اما استفاده ناصحیح از آن پیامدهای منفی در پی دارد.

وی ادامه داد: بازی‏های رایانه‌‏ای با تصاویر پرتحرک، اصوات مهیج و دنیایی از هیجان برای کودکان و نوجوانان ایجاد جذابیت می‏کند.

بیگلربیگی، احساس لذت ناشی از بازی‏های رایانه‏‌ای در کودکان و نوجوانان را سودمند دانست و افزود: این بازی‏ها در شرایط تحت کنترل خانواده، تسهیل در فراگیری و رشد مهارت‏های زندگی را به ارمغان می‏‌آورد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: رشد خلاقیت، افزایش قدرت تصمیم‌‏گیری و حل مسئله در کودکان و نوجوانان از فواید بازی‏های رایانه‌‏ای است.

وی با بیان اینکه بازی‏های غربی مروج فرهنگ بیگانگان هستند، تصریح کرد: مغایرت این بازی‏ها با فرهنگ ایرانی اسلامی از مواردی محسوب می‏شود که مستلزم دقت خانواده‌‏ها در انتخاب نوع بازی برای کودکان و نوجوانان است.

بیگلربیگی، کاهش فعالیت‏های بدنی را زمینه‏‌ساز بروز چاقی، افزایش قند خون و سایر عارضه‏‌های جسمی برشمرد و گفت: این موارد سبب ابتلا به دیابت در دوران کودکی می‏شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: فیلم‏های مستهجن موجود در برخی بازی‏های رایانه‌‏ای نیز آشنایی زودهنگام کودکان و نوجوانان با فعالیت‏های جنسی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: رعایت نکات مهم در انتخاب نوع بازی، اختصاص زمانی مشخص برای استفاده از این بازی‏ها و انتخاب محل مناسبی برای استقرار رایانه در منزل از مواردی بوده که مستلزم دقت و کنترل خانواده‏‌ها در راستای جلوگیری از آسیب‏های این نوع تفریح است.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول