اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

بازی‌های رایانه‌ای مناسب از نامناسب باید مورد تفکیک قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: باید ساختاری تعریف شود که بتوان طی آن بازی‌های رایانه‌ای مناسب و نامناسب را تفکیک و پیرامون آن اطلاع‌رسانی کرد.

بازی‌های رایانه‌ای مناسب از نامناسب باید مورد تفکیک قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی گودرزی ظهر امروز در حاشیه مسابقات جام دیجیتال در استان هرمزگان اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای چون دارای قابلیت‌های هوشی و روانی نیستند، امکان الگوبرداری کامل از آنها وجود ندارد و تنها از لحاظ فیزیکی می‌توان از آنها الگوبرداری کرد.

وی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای در کشور توسط جوانان و نوجوانان گفت: این نوع بازی‌ها هم اکنون جنبه سرگرمی دارند که با توجه مسئولان به این بازی‌ها می‌توان به آن جدی‌تر توجه کرد تا به صورت یک حرفه دنبال شود.

معظمی گودرزی اضافه کرد: موضوع بازی‌های رایانه‌ای از نظر جرایم سایبری بسیار حائز اهمیت است زیرا آسیب‌های متعددی را در بر می‌گیرد.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای خارجی تصریح کرد: ترویج خشونت، اعتیاد به این بازی‌ها، کاربردهای جاسوسی، افت تحصیلی، مشکلات روحی و جسمی و ... از جمله آسیب‌هایی است که کودکان و نوجوانان را در خطر می‌اندازد.

معظمی‌گودرزی تأکید کرد: باید بازی‌هایی که جنبه نامناسب دارند را از طریق دستگاه‌های مسئول شناسایی کنیم تا در دستور کار ساماندهی قرار گیرند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس درباره بروز خشونت در بازی‌هایی که منجر به حوادث ناگوار شده است، بیان داشت: بازی‌های رایانه‌ای باید بر اساس سن افراد رده بندی شده تا بازی‌های مناسب از نامناسب مورد تفکیک قرار گیرند.

وی در پایان درباره نخستین دوره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در ایران خاطرنشان کرد: ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک فعالیت مثبت باعث می‌شود تا از آسیب دیدگی جسمی و روانی فرزندانمان جلوگیری به عمل آوریم.

یادآور می‌شود نخستین دوره جام دیجیتال در استان هرمزگان با حضور بیش از 150 نفر توسط مجتمع فرهنگی هنری دیجیتال خلیج فارس و انجمن بازی‌های رایانه‌ای استان هرمزگان و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در چهار رشته FIFA و PES در دو دستگاه PC و XBOX برگزار و در پایان 12 نفر برتر به عنوان نمایندگان استان هرمزگان برای حضور در مسابقات کشوری راهی تهران شدند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول