اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

بازی‎های رایانه‎ای زیر پای آدم آهنی

خبرگزاری فارس: آدم آهنی به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر بازی‎های مخرب رایانه‎ای را زیر سئوال می‎برد، این فیلم در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان و برای صید پروانه زرین به رقابت می‎پردازد.

بازی‎های رایانه‎ای زیر پای آدم آهنی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آدم آهنی به نویسندگی و کارگردانی رحیم بهبودی‌فر از جمله فیلم‎هایی است که برای کسب پروانه زرین در جشنواره بیست و ششم با 12 فیلم رقابت می‎کند.

این فیلم پرداختی ویژه به بازی‎های محبوب کودکان و نوجوانان یعنی بازی‎های رایانه‎ای دارد و به نوعی قصد دارد تأثیرات مخرب آن را بر  کودکان و نوجوانان یادآور ‎شود، کارگردان این فیلم موضوع خوبی را برای بهترین عرصه یعنی جشنواره کودک و نوجوان برگزیده است، موضوعی که گرایش خیل عظیم کودکان و نوجوانان را به بازی‎های رایانه‎ای زیر سئوال می‎برد و به نوعی از مسائل روز جامعه محسوب می‎شود، اما باید دید آدم‌آهنی تا چه اندازه در تحریم بازی‎های مخرب رایانه‎ای و بازیابی فرهنگ بازی‎های سنتی در کشور و در میان نسل کودک و نوجوان موثر خواهد بود و آیا جایگاهی در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به دست می‎آورد.

داستان فیلم حکایت از سینا پسر نوجوانی دارد که به دلیل بی‎توجهی و عدم تفاهم خانواده غرق در توهمات بازی‎های رایانه‎ای شده است تا جایی که دچار ذهنیت‎های منفی و مخرب شده و تنها دایی سینا متوجه مشکلات او می‎شود و در صدد رفع آن بر می‎آید.

این فیلم در ژانر کودک و نوجوان به شیوه تخیلی و کمدی ساخته شده است و از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای وسیع و خاصی در آن  استفاده شده است.

علی صادقی در این فیلم با گریم و نقش خاصی جلوی دوربین حاضر شده و نقش یک فروشنده بازی‎های رایانه‎ای را بر عهده دارد.

کارگردان این فیلم رحیم بهبودی‌فر از جمله کارگردانانی است که داور بخش فیلمنامه سومین دوره جشنواره طنز مکتوب نیز بوده است و فیلمنامه‌نویسی طنز نیز آموزش می‎دهد و داستان این فیلم نیز روایتی از خود او بوده است.

وی فارغ‌التحصیل مدرسه هنر ادبیات صدا و سیما است و لب بوم، گنجشک و قناری، خانه اسرارآمیز، ولوله یک و دو و آدم آهنی را در کارنامه کاری خود دارد، بهبودی‌فر کارگردانی است که تا به حال برگزیده چندین جشنواره بین‌المللی تئاتر و فیلم بوده است و به موفقیت آدم آهنی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان امید زیادی دارد.

به گزارش فارس، شهرام قائدی، علی صادقی، لادن طباطبایی، هومن برق‌نورد، محمدعلی کیانی، امیر غفارمنش، مرتضی کاظمی، مرجان قمری، مجید اکبری، علی راسخ، حامد توکلی، مهدی هاشمی، یوسف طاهریان، حامد کیازال و علیرضا مظفری و با حضور احمد علامه‌دهر، شهین تسلیمی، جواد انصافی، احمدرضا اسعدی در این فیلم بازی دارند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول