اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای:

بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر اهداف غربی است

خبرگزاری فارس: کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: حجم وسیعی از بازی‌ها و رسانه‌های مورد استفاده که اکثر آنها وارداتی است، مبتنی بر اهداف کشورهای تولیدکننده غربی است.

بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر اهداف غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی حق‌وردی شامگاه یکشنبه در نوزدهمین همایش انتظار فرهنگیان کرمان از سلسله مباحث تمهیدات ظهور با موضوع آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای در آخرالزمان اظهار داشت: موضوع آخرالزمان در تمام ادیان الهی و غیرالهی مورد توجه است و وجه اشتراک همه آنها این است که در آخرالزمان همه مسائل به هم می‌ریزد و کسی با قابلیت‌های ویژه از جمله قدرت، عشق و یا ثروت می‌آید و می‌تواند نسل بشر را نجات دهد.

وی افزود: یکی از بحث‌هایی که در کشور ما به آن توجه نشده و جامعه ما از آن ضربه می بیند، بازی‌های رایانه ایست.

حق‌وردی تصریح کرد: یکی از محورهایی که در همه رسانه‌های غربی از جمله فیلم، بازی‌ها، سریال و ... به شدت مورد توجه قرار گرفته، آخرالزمان است.

وی افزود: رویکرد اصلی در این رسانه‌ها این است که در فیلم و بازی‌ها با مجموعه خطراتی مواجه می‌شویم که می‌خواهد نسل بشریت را به خطر بیندازد و اینجاست که شما در نقش کاربر بازی و ... وظیفه دارید در نقش منجی آخرالزمانی نسل بشر را نجات دهید.

حق‌وردی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده که حدود 20 میلیون گیمر در کشور وجود دارد که این افراد در هر 24 ساعت 40 میلیون ساعت وقت صرف بازی می‌کنند که این عدد برای تأثیرگذاری در جامعه کافی است.

وی گفت: این حجم بازی‌ها و رسانه‌های مورد استفاده که اکثر آنها وارداتی است، مبتنی بر اهداف کشورهای تولیدکننده غربی است.

این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: نخستین شخصیت فرهنگی که در کشور نسبت به مقوله بازی‌های رایانه‌ای واکنش نشان دادند مقام معظم رهبری بودند، اما هنوز به این مسئله توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: انواع آخرالزمان‌هایی که در بازی‌ها با آن مواجه هستیم، علمی، تخیلی، طبیعی، تکنولوژیکی و دینی است که هر کدام به روش‌های مختلف بشریت را به مخاطره انداخته و کاربر بازی باید در نقش منجی عمل کند.

حق‌وردی بیان داشت: رویکرد اولیه غرب نسبت به منجی آخرالزمان، زیر سئوال بردن و نفی آن بود، اما بعد به جای نفی، تلاش کرد که این منجی را تحریف کرده و سعی می‌کند از یک سو منجی آخرالزمان اسلامی را تخطئه کرده و با خشونت جلوه دهد و از سوی دیگر منجی بشر را غربی و با توانایی‌های اکتسابی معرفی کند.

وی افزود: غرب تولیدات خود در بازی‌های رایانه‌ای را در محورهای مبارزه با فاشیسم، کمونیسم و بعد از آن اسلام قرار داده و بازی‌ها در دوره‌هایی در مقابله با این گروه‌ها قرار گرفت.

حق‌وردی با بیان اینکه کار فرهنگی باید به صورت غیرمستقیم باشد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال کار فرهنگی مستقیم هستیم و برای این فعالیت‌های ما زیاد موفق نبوده است.

حق‌وردی گفت: در زمان کنونی محورهای بازی‌های آخرالزمانی اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی است و بعد از فتنه سال 88 در کشور، ایران محور شرارت عنوان شده است.

وی تصریح کرد: در بازی‌های ضد‌اسلامی از نمادها و اسامی اسلامی و ایرانی استفاده می‌شود و تولیدکنندگان بازی‌ها با استفاده از پیام غیرمستقیم در قالب رسانه‌ها و بازی پیام خود را القا می‌کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول