اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 165 مدعی قهرمانی

نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی قم با شرکت مدعیان در دو بخش فعالیت خود را آغاز کرد.

نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رقابت در نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی کشور با عنوان جام دیجیتال در نقاط مختلف کشور با شرکت علاقه‌مندان پرتعداد این رشته ورزشی آغاز شد تا برترین‌ها شناسایی شوند.

در حالی که تقریبا در تمام استان‌های کشور این رقابت‌ها برگزار می‌شود، قم نیز میزبان نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای جام دیجیتال شد و علاقه‌مندان به این مسابقات در دو گروه برای کسب عناوین برتر و راهیابی به مسابقات کشوری به رقابت می‌پردازند.

بازی‌های رایانه‌ای جام دیجیتال در حالی در قم برگزار می‌شود که در این رقابت‌ها 165 دوستدار بازی‌های رایانه‌ای در سنین مختلف شرکت کرده‌اند و به مدت یک هفته رقابت و بازی‌های خود را تا معرفی برترین‌ها برگزار می‌کنند.

در واقع این دوره از مسابقات در حالی برای نخستین بار در کشورمان برگزار می‌شود که در حال حاضر یکی از مهم‌‌ترین سرگرمی‌‌های مردم در جهان بازی‌های رایانه‌ای است و در قم نیز نوجوانان، جوانان و حتی افراد بزرگسال زیادی به آن می‌پردازند.

بررسی آخرین وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در جهان نشان می‌دهد که بازی‌های رایانه‌ای، سومین صنعت جهان با ارزش افزوده بالا بوده و گردش مالی این بازی‌ها در سال 2007،  حدود 42 میلیارد دلار و در سال 2011 حداقل 200 میلیارد دلار بوده است.

از سوی دیگر علاقه شدید کاربران به این نوع بازی‌ها موجب شده است که هر ساله مسابقات متعددی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام شود ضمن اینکه 49 درصد از جمعیت 19 تا 49 سال در جهان بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند.

این دوره از بازی‌های رایانه‌ای با عنوان جام دیجیتال در حالی برگزار می‌شود که در بین بازی‌های رایانه‌ای در رشته‌های مختلف، رشته فوتبال محبوب‌‌ترین بازی رایانه‌‌ای محسوب می‌شود، به طوری که 20 درصد از بازیکن‌‌های رایانه‌ای فوتبال بازی می‌کنند.

نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای با عنوان جام دیجیتال برای نخستین بار در سطح کشوری در استان در دو بازی PES و FIFA و در محیط‌های بازی کامپیوترهای خانگی برگزار می‌شود و در قم 165 نفر به میزبانی دانشگاه قم برای راهیابی به مرحله نهایی این رقابت‌ها که انتخابی مسابقات جهانی است و در روزهای پایانی تیرماه در تهران برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول