اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبرداد

حضور 301 نفر در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در جام بازی‌های رایانه‌ای مازندران 301 نفر شرکت می‌کنند.

حضور 301 نفر در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در مازندران

عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری بیان داشت: بازی‌های رایانه‌ای را در حال حاضر می‌توان یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های مردم در سرتاسر جهان دانست.

وی افزود: به طوری که این بازی‌های رایانه‌ای سومین صنعت جهان با ارزش افزوده بالا محسوب می‌شوند و گردش مالی این بازی‌ها در سال 2007 حدود 42 میلیارد دلار و در سال 2011 حداقل 200 میلیارد دلار بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: علاقه شدید کاربران به این نوع بازی‌ها موجب شده است که هر ساله مسابقات متعددی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام شود و 49 درصد از جمعیت 19 تا 49 سال در جهان بازی‌های رایانه‌ای انجام       می‌دهند.

وی یادآور شد: فوتبال محبوب‌ترین بازی رایانه‌ای در سراسر جهان محسوب می‌شود به طوری که 20 درصد از بازیکن‌های رایانه‌ای فوتبال بازی می‌کنند و این مسابقات برای نخستین‌بار در سطح کشور در دو بازی PES و FIFA و در محیط‌های بازی کامپیوترهای خانگی (PC) و XBOX برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: از هر استان در هر رشته سه نفر برتر به عنوان نفرات تیم استان انتخاب و در مسابقات ملی که در تاریخ  23 تا 27 تیرماه در تهران برگزار می‌شود شرکت داده خواهند شد.

وی یادآور شد: مسابقات تهران جهت انتخاب تیم ملی ایران است که نفرات تیم ملی در مسابقات بین‌المللی که در پایان تیر ماه به میزبانی تهران با حضور 18 کشور دنیا برگزار می‌شود شرکت داده می‌شوند که تعداد شرکت‌کنندگان در استان مازندران 301 نفر بودند.

به گزارش فارس، زمان قرعه‌کشی مسابقات 14 تیر ماه و زمان برگزاری مسابقات 17 الی 20 تیر ماه مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مازندران واقع در ساری، میدان امام (ره)، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مازندران بوده است.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول