اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

تشریح 25 برنامه فرهنگی در قزوین به مناسبت عید غدیر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تبیین واقعه غدیر خم و ولایت امیرالمومنین علی (ع) را از برنامه‌های مدیریت شهری در عید بزرگ غدیر برشمرد.

تشریح 25 برنامه فرهنگی در قزوین به مناسبت عید غدیر

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در تشریح برنامه‌های عید سعید غدیر خم و ضرورت اجرای برنامه‌های ویژه در این بخش اظهار کرد: عید غدیر خم از اعیاد مهم ما مسلمانان و به ویژه شیعیان محسوب می‌شود و مدیریت شهری همه ساله برنامه‌های خاصی را برای گرامیداشت این روز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی برنامه‌های به اجرا درآمده در این بخش را با استقبال خوب شهروندان اعلام کرد و گفت: در سال جاری نیز سعی کردیم برنامه‌های خود را در حوزه نرم‌افزاری به انجام برسانیم به طوری که در برگزاری جشن‌ها و سخنرانی‌های مذهبی برای تبیین واقعه غدیر تلاش‌هایی صورت گرفته و نیز مسابقات مختلف ورزشی در محلات شهر به انجام خواهد رسید.

این مقام مسئول اذعان کرد: فضاسازی شهری به عنوان اقدامات سخت‌افزاری در دستور کار سازمان زیبا سازی شهرداری قزوین قرار گرفته که در راستای اهداف برنامه‌ریزی شده به انجام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در تشریح 25 برنامه حوزه متبوع خود در عید غدیر خم در قزوین، بیان کرد: در حوزه فضاسازی شهری 400 تیر برد زیر پوشش تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های مربوط قرار می‌گیرد و نیز تمامی ابزارهای تبلیغاتی، در اختیار تشکل‌های فرهنگی غیردولتی همچون هیئت‌های مذهبی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های مربوط قرار خواهد گرفت.

وزیری‌نژاد با اشاره به فضاسازی شهر با المان‌های مخصوص حجمی یادآور شد: ضمن هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، فضاسازی شهر با المان‌های حجمی برجسته در دستور کار قرار دارد.

وی از همکاری محلات 14 گانه شهر قزوین با سازمان متبوع خود در بخش محله‌آرایی خبر داد و گفت: با استفاده از ابزارهایی نظیر پارچه و پرچم اطلاعات مربوط به واقعه غدیر خم و نیز وصایای امیر المومنین علی (ع) برای مردم بازگو می‌شود تا مردم و به ویژه قشر نوجوان و جوان با این واقعه بزرگ آشنا شوند.

این مقام مسئول افزود: محلات پیش از این نیز در شهادت حضرت زهرا (س) با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برای فضاسازی شهری همکاری داشتند که از این تجربه در این اعیاد استفاده شده است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در سطح خانه‌های فرهنگ قزوین نیز برنامه‌های ویژه‌ای در این اعیاد برگزار خواهد‌شد، تصریح کرد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر هنرجویان این مراکز با فضایل نخستین امام شیعیان امام علی (ع) و شناخت واقعه تاریخی غدیر مسابقات مختلف خوشنویسی، شعر، نقاشی و داستان‌نویسی نیز برگزار خواهد شد.

وزیری‌نژاد از تکریم سادات محلات سطح شهر قزوین در این ایام خبر داد و اضافه کرد: مدیران محلات 14 گانه با هدف تکریم جایگاه سادات و فرهنگ‌سازی این مهم در شهر به دیدار خانواده‌های آنان خواهند رفت.

وی در ادامه از اهدای 50 پارچه ویژه به سادات محله‌های قزوین برای نصب در مقابل درب منزل آنان خبر داد.

وی اضافه کرد: 14 جشن محلی با هدف تعمیق مبانی دینی و معرفتی شهروندان در سطح محلات شهر قزوین با هدف تبیین اصل ولایت امیرالمؤمنین امام علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر با سخنرانی روحانیون، مداحان و واعظان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود و نیز مسابقاتی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی در خاتمه خاطرنشان کرد: در پشت شیشه 100 دستگاه اتوبوس درون شهری نیز بنرهایی در رابطه با عید غدیر نصب خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول