اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مولوی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران:

مولانا متعلق به همه بشریت است

خبرگزاری فارس: مولوی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مولانا از شهرتی جهانی برخوردار است که نظرات وی زمزمه اغلب علاقمندان به شعر پارسی شده، گفت: مولانا متعلق به همه بشریت بوده و از یک شخصیت جهانی برخوردار است.

مولانا متعلق به همه بشریت است

پرویز عباسی‌داکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه همایش «مولانا معلم معنا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین اظهار داشت: مولانا از شخصیت‌های مطرح و برجسته جهانی است که آشنایی نسل امروز با افکار و اندیشه‌های این شخصیت بزرگ از ضروریات امروز جامعه است.

وی تصریح کرد: من معتقدم افراد شاعر دو دسته‌‌اند، یک دسته شاعران گذشته و دسته دیگر شاعران آینده و مولانا از دسته شاعران فردا است که هیچ کهنگی در آثارش دیده نمی‌شود.

مولوی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مولانا حکیم، عارف و مشهورترین شاعران ایران پارسی‌گوی به شمار می‌رود، ادامه داد: حضرت مولانا فرهنگ و زبانش فارسی بود و این مایه افتخار ایران و فارسی‌زبانان است.

عباسی‌داکانی برلزوم آشنایی جوانان امروز با شخصیت مولانا تاکید کرد و ادامه داد: انتقال پیام مثنوی معنوی به جوانان، آشنایی نسل جوان و دانشجو با عرفان اصیل اسلامی و آشنایی با آموزه‌های اخلاقی مولانا از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خمین در برگزاری این همایش بیان داشت: برگزاری چنین همایشی به این وسعت کار شهرهای بزرگ است، اما خوشبختانه شهرستان خمین به خوبی توانست این همایش را در سطح کیفی بسیار بالا برگزار کند که جا دارد از مسئولان برگزار کننده این همایش تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول