اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

اشعار حماسی با شعر مقاومت جاودانه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کنگره بین‌المللی شعر مقاومت بهترین فرصت است تا شاعران روح حماسه را با اشعار خود در میان ملت‌های آزادی‌بخش جهان جاودانه کنند.

اشعار حماسی با شعر مقاومت جاودانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی ظهر امروز در جمع خبرنگان با اشاره به برگزاری سومین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در کرمانشاه در روزهای یازدهم تا سیزدهم آبان ماه سال‌جاری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی برای هر چه مناسب‌تر و باشکوه‌تر برگزار کردن این رویداد فرهنگی بزرگ در استان صورت گرفته است.

آفتابی تصریح کرد: ظرفیت استان کرمانشاه در حوزه شعر در حد بالایی قرار دارد و استان کرمانشاه امروز یکی از استان‌های پیشتاز عرصه شعرسرایی است، به‌گونه‌‌ای که در بیشتر جشنواره‌هایی که شاعران کرمانشاهی شرکت می‌کنند، حائز رتبه‌های برتر می‌شوند و در واقع برگزاری کنگره شعر مقاومت در کرمانشاه پاسخی به ظرفیت‌های شعر استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: کنگره بین‌المللی شعر مقاومت بهترین فرصت است تا شاعران برجسته کشور در کنار شاعرانی که از کشورهای دیگر دعوت شده‌اند حماسه مقاومت را بسرایند و روح حماسه را با اشعار خود در میان ملت‌های آزادی‌بخش جهان جاودانه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: هم‌اکنون مهمترین موضوع جهان اسلام، موضوع مقاومت و بیداری منطقه است و این کنگره درست به‌دنبال این است که با خلق آثار حماسی در حوزه شعر بر روح این حماسه و بیدرای بدمد و انشاءالله این اشعار برای همیشه در اذهان باقی خواهند ماند.

وی بیان داشت: استانداری کرمانشاه، سپاه نبی‌اکرم(ص)، دانشگاه رازی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و صدا و سیمای کرمانشاه به‌دنبال برگزاری هر چه باشکوه‌تر  این رویداد بزرگ فرهنگی هستند. 

آفتابی حضور شاعران خارجی در این کنگره را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز در کنگره  بین‌المللی شعر مقاومت شاهد حضور شاعران بیش از 15 کشور جهان هستیم و این بیانگر رشد مقاومت در جهان است و باید با فرهنگ‌سازی و تقویت حوزه شعر، روح حماسه را همچنان در جهان زنده نگه داریم. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول