اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در تهران:

320 نفر 850 اثر به دبیرخانه کنگره مقاومت ارسال کردند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در تهران گفت: 320 نفر 850 اثر، 49 مقاله و 7 پایان‌نامه به دبیرخانه کنگره مقاومت ارسال کردند.

320 نفر 850 اثر به دبیرخانه کنگره مقاومت ارسال کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نصرت‌الله صالح‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد سومین کنگره شعر مقاومت علمی است و پژوهش‌محوری مبنای کار کنگره سوم شعر بین‌المللی مقاومت است.

صالح‌نژاد تصریح کرد: 320 نفر 850 اثر، 49 مقاله و 7 پایان‌نامه و 6 یادداشت ادبی به دبیرخانه کنگره مقاومت ارسال کرده‌اند.

وی افزود: 4 نشست تخصصی شعر مقاومت در چهار استان تهران، سیستان و بلوچستان، گیلان و ... برگزار شده است و در هر نشست 3 مقاله ارائه و 6 شاعر شعرخوانی کرده‌اند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در تهران گفت: در سومین کنگره شعر مقاومت از 4 کتاب رونمایی خواهد شد.

وی مجموع مقالات، اشعار رسیده، مصاحبه با شاعران مقاومت و آثار عربی ترجمه شده مقاومت را در قالب 4 کتابی دانست که در این کنگره رونمایی می‌شود.

صالح‌نژاد از بخش‌های جدید این کنگره به نشست تخصصی شاعران به شعر مقاومت با موضوع کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: امسال این بخش ویژه به کنگره اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح کنگره شعر مقاومت سال 89 به وزارت فرهنگ ارائه و مصوب شده، تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین متولی اجرای کنگره بین‌المللی شعر مقاومت شد که در سال اول بدون حضور شاعران خارجی و در سال دوم فقط با حضور شعرای عرب برگزار شد.

صالح‌نژاد با بیان اینکه هر نوع شعر مقاومتی نمی‌تواند وارد این کنگره شود‌، افزود: در سومین کنگره شعر مقاومت سعی شد رویکرد علمی با محوریت پژوهشی باشد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در تهران گفت: فراخوان سومین کنگره شعر بین‌المللی مقاومت از 15 شهریور ماه آغاز شد و 35 کشور خارجی اعلام آمادگی شرکت در این کنگره را داشتند که 19 کشور حضور خواهند یافت.

وی از مهمانان ویژه این کنگره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول