اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران عنوان کرد

لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ویژه بانوان در دانشگاه‌‌ها

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گچساران نسبت به راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی ویژه بانوان اقدام کنند.

لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ویژه بانوان در دانشگاه‌‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان اظهار کرد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه نقش اثرگذاری در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور دارند.

وی بیان داشت: بر همین اساس بانوان با خودشناسی، وظیفه‌شناسی، تقویت نقاط قوت و ضعف و تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع) و انتقال آن به فرزندان و جامعه تأثیر بسزایی در مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته باشند.

فرماندار گچساران با اشاره اظهارات یکی از رابطان امور بانوان در زمینه توجه بیشتر آموزش و پرورش به امور پرورشی دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر مدارس از وی خواست تا در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان به عنوان عضو افتخاری و به منظور بیان مسائل و مشکلات پرورشی موجود در مدارس حضور یابد.

شفیعی با تأکید بر حمایت از بانوان در عرصه‌های مختلف از مسئول امور بانوان فرمانداری خواست تا برای برپایی اردویی برای رابطان امور بانوان و با همکاری آن‌ها پیگیری لازم را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی و توجه هر چه بیشتر به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از رابطان امور بانوان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گچساران خواست تا زمینه را برای برگزاری کرسی آزاداندیشی ویژه بانوان فراهم کنند.

شفیعی دسته‌بندی مسائل و مشکلات بانوان شاغل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حضور نمایندگانی از این حوزه‌ها به نمایندگی سایر بانوان را برای بیان مشکلات و درخواست‌ها در جلسه‌ای با حضور مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان امری لازم دانست و از مسئول امور بانوان خواست تا این موضوع را پیگیری کند.

* توجه ویژه به اشتغال بانوان ضرورت دارد

فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم حضور مستمر رابطان در دفتر امور بانوان فرمانداری ابراز داشت: حضور هفتگی رابطان و ارائه راهکارها و مشورت پیرامون مسائل حوزه بانوان در پیشبرد اهداف این دفتر مؤثر است.

شفیعی با اشاره به روند ساخت پارک بانوان گچساران از شورای شهر و شهرداری دوگنبدان خواست تا ضمن تسریع در احداث و تکمیل این پارک، امکانات و مسائل رفاهی و امنیتی را در پارک بانوان لحاظ کنند.

وی اشتغال بانوان را از دیگر مشکلات پیش‌روی این قشر در گچساران دانست و با اشاره به ارائه تسهیلات کم‌بهره در بخش کشاورزی، از مددکاران ترویجی جهاد کشاورزی خواست تا ضمن تقویت و فعال‌سازی هر چه بیشتر این واحد در جهاد کشاورزی، در راستای شناسایی بانوان فعال روستایی در بخش‌های کشاورزی و دامپروری اقدامات لازم را انجام دهد.

شفیعی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای و پرورشی با حضور کارشناسان و اساتید برجسته کشوری از رابط امور بانوان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خواست تا پیگیر استمرار روند برگزاری این جلسات باشد.

وی حضور بانوان رابط امور بانوان فرمانداری را در این جلسات ضروری عنوان کرد و از آنان خواست تا روند اجرای مصوبات را پیگیری کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول