اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان:

بیمارستان بانوان در کرمان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بیمارستان 100 تختخوابی بانوان در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

بیمارستان بانوان در کرمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی شامگاه شنبه در حاشیه نشست ستاد راهبردی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح فاضلاب کرمان در ستاد راهبردی استان کرمان مطرح شد که تامین اعتبار لازم فاضلاب شهری و تسریع در اجرای کامل شبکه و تکمیل تصفیه‌خانه آن طی سال 91 تا 93 مصوب شد.

وی تصریح کرد: کارخانه فولاد کرمان در جاده زنگی‌آباد قراردادی را برای تامین مورد نیاز خود از پساب تصفیه شده فاضلاب منعقد کرده‌اند.

زاهدی بیان کرد: همچنین آب و فاضلاب روان زیرسطحی شهر کرمان را به خارج شهر انتقال و مورد استفاده قرار می‌دهند که کار مطالعاتی این طرح‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد راهبردی استان کرمان به منزله مصوبات دولت است، بیان داشت: نمایندگان کرمان با عزمی راسخ‌تر مطالبات این استان را دنبال می‌کنند.

زاهدی با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیاری طی دوران‌های گذشته کلید خورده اما بعضی از این طرح‌ها هنوز هم به نتیجه نرسیده است، افزود: حرکت‌ها باید قطعی و مستمر باشد تا به نتیجه برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از راه‌اندازی نمایندگی وزرات امور خارجه در کرمان خبر داد و عنوان کرد: حضور نمایندگی وزارت خارجه در هر استان موجب تسهیلاتی در زمینه ارتباط اقتصادی و توسعه اقتصادی استان‌ها می‌شود زیرا ارتباط با سفارتخانه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله شناسایی تجار صورت می‌گیرد و برای توسعه استان نقش‌آفرین است.

زاهدی تصریح کرد: در جلسه نخست ستاد راهبردی استان کرمان این تصمیم کلان گرفته شد که تامین آب کرمان باید محور توسعه این منطقه باشد و همچنین توسعه استان راهی به غیر از توسعه صنعت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فراموشی ایده‌ها و مصوبات ستاد راهبردی استان کرمان و اینکه این طرح‌ها بتواند جنبه عملیاتی و واقعی بگیرد، قرار شد کارگروه ویژه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی، باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تشکیل شود.

این نماینده متوسط گازرسانی در ایران و در مناطق روستایی را 56 درصد و شهرها را بالای 90 درصد ذکر و اذعان کرد: این رقم در شهرهای کرمان 70 درصد و در روستا 22 درصد است.

زاهدی وسعت کرمان و پراکندگی شهرها و روستاهای این استان را از مهم‌ترین دلایل آمار نامناسب گازرسانی در این خطه برشمرد و بیان کرد: در این جلسه تصویب شد که طی برنامه‌ریزی سه ساله میزان گازرسانی در کرمان به متوسط کشوری برسد.

وی تجهیز بیمارستان شهربابک، اعطای مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز، اختصاص 20 میلیارد تومان برای راه‌اندازی بیمارستان‌های جدیدالتاسیس در استان کرمان را از جمله مصوبات بخش بهداشتی و درمانی در ستاد راهبردی استان کرمان ذکر کرد.

زاهدی از تصویب احداث بیمارستان 100 تختخوابی بانوان در ستاد راهبردی استان کرمان خبر داد و بیان کرد: اهدای 20 دستگاه آمبولانس و احداث ساختمان دانشکده طب سنتی از دیگر این مصوبات بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه در این ستاد در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نیز تصمیمات مطلوبی اتخاد شد، افزود: در این جلسه مصوب شد که دولت 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی استان کرمان اختصاص دهد.

زاهدی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در تمام شهرستان‌های استان کرمان را از دیگر مصوبات ستاد راهبردی برشمرد و گفت: املاکی که در دست مردم یا منابع طبیعی است باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: مسائل مربوط به مسکن، صنعت و معدن و گردشگری در دومین جلسه ستاد راهبردی استان کرمان مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول