اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره مسکن مهر آبیک:

مشکلات مسکن مهر آبیک توجه مسئولان را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره مسکن مهر شهرستان آبیک رفع مشکلات مسکن مهر این شهرستان را از سوی مسئولان استان قزوین ضروری دانست.

مشکلات مسکن مهر آبیک توجه مسئولان را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، علی محرابی در دیدار با داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پنج سال از آغاز احداث مسکن مهر در شهرستان آبیک می‌گذرد و هشت ماه است که توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح شده ولی متأسفانه تعاونی مسکن مهر چهار، 60 درصد و تعاونی مسکن مهر پنج، 20 درصد واحدها را به متقاضیان واگذار کرده‌اند و مابقی تعاونی‌ها هنوز نتوانسته‌اند واحدها را به متقاضیان تحویل دهند چرا که در فاز نخست در مرحله نازک‌کاری باقی مانده‌ و تعدادی از واحدها در فاز دوم با رفع مشکلات موجود تا دو سال آینده واگذار خواهد شد.

وی افزود: گرانی مصالح سبب شده که میزان آورده اعضای تعاونی‌ها که هشت میلیون و 500 تومان بوده به 12 میلیون تومان افزایش یابد که پرداخت آن در توان مردم نیست چرا که از اقشار کم درآمد و ضعیف هستند.

محرابی با اشاره به لزوم نصب پکیج در مسکن مهر شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: نصب پکیج در مسکن مهر این شهرستان اجباری شده که پرداخت هزینه آن در توان مردم نیست.

این درحالی است که مردم با مشکلات عدیده‌ای آورده اولیه مسکن مهر خود را تهیه و تحویل داده‌اند.

در راستای رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان آبیک جلسات و نشست‌های متعددی با حضور مسئولان در این شهرستان برگزار شده که هنوز مشکلات به طور کامل رفع نشده و کماکان به قوت خود باقی است.

وی بیان کرد: متأسفانه کم توجهی مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین، نظارت بسیار ضعیف در مسکن مهر و عدم اجرای به موقع از سوی مجریان مسئولان مسکن مهر شهرستان آبیک را با مشکل مواجه کرده است.

عضو هیئت مدیره مسکن مهر شهرستان آبیک بیان کرد: تعدادی از واحدها آماده تحویل بوده ولی هنوز آماده‌ساز‌ی از سوی شهرداری به اتمام نرسیده است، بنابراین با توجه به فصل سرما و بارش نزولات آسمانی می‌طلبد که آماده‌سازی هر‌چه زودتر به اتمام برسد.

محرابی بر رفع مشکل مالیات و بیمه مسکن مهر از سوی مسئولان استانی تأکید کرد و گفت: تأخیر در تحویل واحدها از سوی مجریان سبب نارضایتی مردم شده که متأسفانه عنوان شده ضرر و زیان مجریان را باید مردم بپردازند و مسئولان راه و شهرسازی پاسخ مناسبی به این مشکلات نمی‌دهند و در حد حرف و دستور مشکلات مسکن مهر را بررسی می‌کنند.

با توجه با اینکه حدود پنج سال از ساخت و ساز مسکن مهر شهرستان آبیک می‌گذرد، اراضی آنها معارض داشته و پیشرفت این پروژه براساس پیش‌بینی‌ها نبوده است.

وحید تقی‌زاده یکی دیگر از هیئت مدیره‌های تعاونی مسکن مهر آبیک نیز در این دیدار گفت: با تلاش شبانه‌روزی هیئت مدیره تعاونی‌ها‌ی مسکن مهر این شهرستان و بدون هیچگونه چشم‌داشتی کار احداث واحدهای مسکن مهر در آبیک آغاز شده اما پیشرفت پروژه طبق پیش‌بینی‌ها نبوده است.

وی از نحوه اختصاص میزان تفاوت وام بلاعوض از سوی وزیر راه و شهرسازی به تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان آبیک ابراز ناراحتی کرد و افزود: تعاونی‌های مسکن مهر این شهرستان شبیه هم هستند، چرا باید بین تعاونی‌ها در اختصاص وام بلاعوض فرق قائل شوند.

تقی‌زاده بیان کرد: البته یکی از دلایلی که مسئولان تعاونی‌ها پیرامون اختصاص وام بلاعوض ذکر کرده‌اند، این است که مبلغ آورده مردم در این تعاونی‌ها کم بوده و از توانایی مردم خارج است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبیک تأکید کرد: باید به نسبت مساوی به پنج تعاونی عمده مسکن مهر شهرستان آبیک مساعدت مالی می‌شد.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مشکلات هیئت مدیره مسکن مهر شهرستان آبیک گفت: مشکلات مطرح شده در زمینه مسکن مهر آبیک با رایزنی با مسئولان استانی بررسی و مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا به نتایج مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول