اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه انبوه‌سازان مسکن خراسان‌رضوی:

تامین مصالح ساختمانی برای انبوه‌سازان مسکن مهر مشکل شده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه انبوه‌سازان مسکن خراسان‌رضوی گفت: انبوه‌سازان به خاطر افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند کار خود را ادامه دهند و این امر در کیفیت و نوع خرید مصالح تاثیر می‌گذارد.

تامین مصالح ساختمانی برای انبوه‌سازان مسکن مهر مشکل شده است

نعمت‌الله ظریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: 130 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت در خراسان رضوی است و تفاهمنامه سه جانبه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران در ارتباط با مسکن مهر منعقد شده است اما در حال حاضر با افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح روبه‌رو هستیم.

عضو هیئت رئیسه انبوه‌سازان مسکن خراسان‌رضوی افزود: در سه ماه اخیر که قیمت ارز افزایش بی‌رویه‌ای داشت، سبب شد تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند که علاوه بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی دستمزدها نیز افزایش داشت و در این راستا وزارت راه و شهرسازی هیچگونه انعطافی از خود نشان نداده است.

ظریف خاطرنشان کرد: چون دولت کمکی برای تامین مصالح به انبوه‌ساز نمی‌کند، در نتیجه انبوه‌سازان به خاطر افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند کار خود را ادامه دهند و این امر در کیفیت و نوع خرید مصالح تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: در گذشته انبوه ساز مصالح خود را مدت‌دار خریداری می‌کرد اما در حال حاضر برای خرید کوچک‌ترین مصالح مانند میخ باید نقدا خرید کند که این به انبوه‌ساز فشار می‌آورد.

عضو هیئت رئیسه انبوه‌سازان مسکن خراسان‌ رضوی با اشاره به بازنگری تعدیل افزایش قیمت‌ بسته به پروژه‌ای که افزایش فیزیکی داشته، افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای را با مسئولان دولتی در راستای این برنامه برگزار کردیم که امیدواریم نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

ظریف یادآور شد: همیشه در فروردین ماه دستمزد افزایش می‌یافت اما در حال حاضر از ابتدای سال سه مرتبه دستمزدها افزایش داشته اما باز هم نیروی انسانی برای ساخت و ساز نیست.

وی در ارتباط با قیمت ساخت و ساز مسکن در شهرها گفت: فردی که در شهر ساخت و ساز می‌کند اگر واحد خود را پیش‌فروش کرده باشد با مشکل روبه‌رو می‌شود و اگر پیش‌فروش نکرده باشد با افزایش قیمت دستمزد، مصالح و عوارض و چون تعهدی مانند پروژه مسکن مهر ندارد قیمت مسکن خود را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول