اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین جلسه شورای مسکن استان قم

تکمیل واحدهای مسکن مهر در دستور کار مدیران قرار گرفت

خبرگزاری فارس: سومین جلسه شورای مسکن استان قم به ریاست فرماندار قم تشکیل و مقرر شد مدیران دستگاه‌های مربوطه نسبت به تکمیل واحدهای مسکن مهر اقدامات لازم را انجام دهند.

تکمیل واحدهای مسکن مهر در دستور کار مدیران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سومین جلسه شورای مسکن استان قم پیش از ظهر امروز به ریاست فرماندار قم و در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدرضا علیزاده معاون بنیاد مسکن استان قم گزارشی از مصوبات جلسه قبل این شورا را قرائت کرد و نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان نیز توضیحاتی مبنی بر اقدامات انجام شده و کارهای باقیمانده ارائه کردند.

نصب انشعابات آب، برق و گاز از جمله مصوبات جلسه قبلی شورای مسکن قم بود که نمایندگان شرکت‌های مذکور هر یک با اشاره به اقدامات صورت گرفته به بیان مشکلات و نیز اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌ها پرداختند.

محمدرضا قلندر مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ساخت واحدهای تجاری و آموزشی در طرح‌های مسکن مهر توضیحاتی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته و اعتبارات تخصیص داده شده ارائه کرد و گفت: 500 میلیون تومان اعتبار برای ساخت مساجد در پنج شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت قم پرداخت شده و 600 میلیون تومان دیگر نیز برای این مسئله آماده پرداخت است که 200 میلیون تومان آن مربوط به شهر دستجرد خواهد بود.

پرداختن به موضوعات جلسه سوم بخش دیگر این جلسه بود که بیشتر به تأمین انشعابات آب، برق و گاز واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اختصاص داشت.

شهرداران و مسئولان شرکت‌های خدماتی شهرهای مختلف استان در این بخش به بیان توضیحات لازم پرداختند تا هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌ها برای نصب کنتور انشعابات به وجود آید.

نماینده شرکت گاز نیز در این جلسه گفت: 230 اشتراک در کهک پذیرفته شده و 194 درخواست نیز در حال بررسی است ضمن اینکه در شهر جعفریه 364 واحد مسکن مهر در صورت تایید سازمان نظام مهندسی می‌توانند از نعمت گاز برخوردار شوند علاوه بر این در قنوات تاکنون 90 انشعاب واگذار شده است.

وی بر عدم وجود هر گونه مشکل برای تأمین گاز طرح‌های مسکن مهر استان قم تاکید کرد و در خصوص مابه‌التفاوت هزینه نصب انشعاب گاز نکاتی را یادآور شد.

اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در خصوص ثبت‌نام جدید مسکن مهر در شهر دستجرد از دیگر مصوبات این جلسه بود که قلندر مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر آن تاکید کرد.

مسکن مهر شهر قنوات و مشکلات موجود در این زمینه بخش دیگری از دستور سومین جلسه شورای مسکن استان قم بود که مقرر شد کارگروه مسکن استان در این زمینه تشکیل جلسه داده و بر اساس اولویت‌بندی‌ها و اخذ مشاوره از دستگاه‌های مسئول تصمیم مقتضی را اتخاذ کند.

در ادامه این جلسه به مسئله طراحی و ساخت فضاهای آموزشی در طرح‌های مسکن مهر بخش‌های مختلفی چون کهک اشاره شد و شهردار این شهر توضیحات لازم را در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده و هزینه‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته ارائه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز با بیان اینکه بر اساس مجوز اخذ شده از وزارت راه و شهرسازی، ساخت 10 مدرسه در طرح‌های مسکن مهر قم پیش‌بینی شده است بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی در این خصوص تاکید کرد.

در این جلسه بحث و گفت‌وگوهای لازم به منظور پرداخت هزینه‌ها با توجه به افزایش قیمت ساخت مدارس صورت گرفت و مقرر شد که تنها اعتبارات لازم برای ساخت مدرسه در قالب طرح‌های مسکن مهر بر اساس این مصوبات تخصیص داده شود.

آب‌رسانی به واحدهای مسکن مهر کهک از مهم‌ترین موضوعات این جلسه بود که با انتقاداتی نسبت به آب‌رسانی سیار همراه شد و بخشدار کهک این مسئله را مورد توجه قرار داد.

حسن ایزانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به آب‌رسانی سیار به کهک در حال حاضر پیشنهاداتی در خصوص تأمین آب شرب مسکن مهر این بخش ارائه داد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول