اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره):

حج فرصتی برای دشمن‌شناسی است/ به جای نفی دشمن یکدیگر را نفی نکنیم

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: بیانات مقام معظم رهبری در پیام ایشان به کنگره حج، بیان قرآنی است و بنابراین حج فرصتی برای دشمن‌شناسی است.

حج فرصتی برای دشمن‌شناسی است/ به جای نفی دشمن یکدیگر را نفی نکنیم

حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیام سالانه مقام معظم رهبری به کنگره بزرگ حج اظهار کرد: حج برنامه جامع عبادی سیاسی است که مردم را حول هم جمع کرده و ولایت نیز به درستی از آموزه‌های اسلامی برای پیشبرد اهداف مقدس اسلام استفاده می‌کند.

وی حج را یکی از مهم‌ترین مراسم‌هایی دانست که همه امت‌های اسلامی از همه جای جهان در آن جمع شده و خداوند را یک‌صدا عبادت می‌کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه از این ظرفیت استفاده کرده و مردم را بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی صرف بلکه در راستای منافع سیاسی، عبادی و اقتصادی و به طور کلی مصالح اسلامی به وحدت فرا می‌خوانند.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است بر ضرورت توجه مسلمانان به این انقلاب‌ها و تأمل در باب جلوگیری از انحطاط آنها تاکید کرد و افزود: در تونس شاهد روال برعکس هستیم یا در مصر، مرسی که در دوران نامزدی در انتخابات از پیاده کردن شریعت اسلامی در مصر سخن می‌گفت می‌بینیم معاهده کمپ دیوید را احیاء کرده و انورسادات در حال تجدید شدن است.

حسینی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم نهضت‌هایی که با ایثارگری به اینجا رسیده به ثمر بنشیند باید از فرصت حج برای انتقال تجربیات و وحدت اسلامی استفاده کنیم چون چیزی که به بیداری اسلامی لطمه می‌زند این است که ملت اسلامی وحدت نداشته و دچار تفرقه شوند و رهبر انقلاب به عنوان چشم بینای امت اسلامی این مسئله را مد نظر قرار داده و مردم را هدایت می‌کنند.

وی عنصر کلیدی در پیام سالانه رهبری و امام خمینی(ره) را وحدت‌آفرینی و جمع شدن حول یک محور دانست و گفت: لازمه این مسئله هوشیاری مقابل توطئه دشمنان است که همان تفرقه میان امت اسلامی است.

این استاد حوزه تاکید کرد: به جای نفی دشمن همدیگر را نفی نکنیم بلکه همه با هم هم‌درد بوده و متوجه این مسئله باشیم که تفرقه بدترین نقشه‌ای است که دشمن برای ما کشیده و می‌بینیم رهبری به صراحت مسلمانان را به دوری از تعصبات مذهبی و دینی دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد تفرقه با ابزار و حیله‌هایی وارد می‌شود ابراز داشت: امروز مهم‌ترین ابزار دشمن این است که قومیت‌ها و مذاهب را به جان هم انداخته و برادرکشی راه بیندازد همان کاری که هم‌اکنون در سوریه انجام می‌دهد.

حسینی پیام رهبری و درخواست ایشان مبنی بر دعوت به صلح برادران با یکدیگر و مقابله با دشمنان را پیامی قرآنی دانست و افزود: مقام معظم رهبری از ملت لبنان به عنوان پرچمدار و خط‌شکن در برابر قدرت پوشالی صهیونیست‌ها تجلیل می‌کنند حال آیا سوریه به عنوان خط مقاومت باید شکسته شود؟ کافی است کمی چشم خود را باز کرده و ببینیم چه کسی خوشحال می‌شود؟ مقام معظم رهبری نسبت به این مسائل هشدار می‌دهند.

وی با اشاره به مراسم برائت از مشرکین در مراسم حج اذعان کرد: برائت یعنی ابراز بیزاری از دشمنان بنابراین ما باید دشمن‌شناسی قوی داشته باشیم و بدانیم دشمن گاهی در کنار ما قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: اظهار برائت باید از آمریکا و هم‌پیمانان او و همه کسانی باشد که راه‌های سلطه آمریکا را هموار می‌کنند بنابراین شاید کسانی در جبهه خودی اما در خدمت منافع دشمن باشند.

وی با بیان اینکه برخی سران کشورهای اسلامی راه سلطه آمریکا را هموار می‌کنند، خطاب به علما و اندیشمندان مسلمان گفت: از سران عرب که دستشان در همکاری با آمریکا رو شده توقعی نیست اما از علما و اندیشمندان اسلامی می‌خواهیم که دست برادری داده و ملت‌ها را به سمت وحدت سوق دهند و تفرقه را کنار بگذارند.

حسینی با ذکر این مطلب که رهبری در پیام خود دو محور قرآن و حمایت از فلسطین را مورد تاکید قرار دادند خاطر نشان کرد: سران عرب به ظاهر مسلمان و نیز اندیشمندان اسلامی اگر قدرت دارند در راستای حمایت از مقاومت فلسطین تلاش کنند چرا که حمایت از مبارزان فلسطینی هم مسئله دینی و هم مسئله اسلامی است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول