اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

حج یک رسانه جهانی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید از حج به عنوان یک رسانه جهانی برای ترویج اسلام ناب استفاده کرد.

حج یک رسانه جهانی است

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام حج اظهار داشت: حج یک عبادت سیاسی اجتماعی بسیار مهم و نشان شکوه جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: در روایات ما حج به عنوان یکی از پنج رکن دین ذکر شده و علاوه بر این جایگاه ویژه در متن دین، از لحاظ سیاسی و اجتماعی نیز جایگاه خاصی می‌توان برای این عبادت ذکر کرد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: این عبادت جمعی نشان از شکوه و اقتدار امت اسلامی بوده و تاثیر فوق‌العاده‌ای در جهت‌دهی به حرکت مسلمانان دارد.

وی افزود: اگر از ظرفیت‌های حج ابراهیمی به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات جهان اسلام می‌تواند در قالب این عبادت برطرف شود.

رجبی گفت: در واقع حج یک عبادت معمولی نیست بلکه سرمایه بزرگی است که مسلمانان باید با برنامه‌ریزی دقیق و نگاه وسیع در استفاده صحیح از آن بکوشند.

وی عنوان داشت: حج یک فرصت بزرگ است که خداوند در اختیار امت اسلامی قرار داده تا به وسیله آن ضعف‌های خود را جبران کرده و در برابر دشمنان قد علم کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برائت از مشرکین را یکی از مهم‌ترین مناسک حج دانست و اظهار کرد: آنطور که در تاریخ آمده، این سوره در ایام حج به قلب پیامبر نازل شده است.

وی ادامه داد: محتوای این سوره برائت خداوند و پیامبر(ص) از مشرکین است و این سوره به مؤمنان نیز ماموریت می‌دهد که این برائت را به صورت آشکار ابراز کنند.

رجبی خاطر نشان کرد: در واقع مراسم برائت از مشرکین ریشه در تعالیم و سیره پیامبر گرامی اسلام دارد و جمهوری اسلامی نیز این ایده را از ابتدای انقلاب تعقیب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید در جایی به مصاف دشمنان رفت که موضع اقتدار باشد گفت: حج مظهر اقتدار امت اسلامی و بهترین فرصت برای اعلام برائت از مشرکین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور تمام ملل مسلمان در حج ادامه داد: این موضوع موجب می‌شود که مراسم برائت از مشرکین جنبه جهانی پیدا کند و از موضع قدرت بیان شود.

وی حج را رسانه جهانی اسلام دانست و افزود: از این رسانه جهانی باید مهم‌ترین پیام‌های اسلام به جهان عرضه شود و هیچ پیامی مهم‌تر از برائت از دشمنان دین و خدا نیست.

رجبی اضافه کرد: مراسم برائت از مشرکین یک امر دینی، سیاسی و اجتماعی است که بهترین آثار را نیز برای رشد و شکوفایی اسلام خواهد داشت.

وی با اشاره به مخالفت‌هایی که با برپایی این مراسم می‌شود گفت: با توجه به شناختی که ما از نظام‌های دست‌نشانده داریم، این مخالفت‌ها بر مبنای دین نیست چرا که این موضوع بر اساس قرآن و سیره پیامبر(ص) شکل گرفته است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: برخی از این کشورهای اسلامی با تمام توان خود از اسرائیل و تروریست‌ها حمایت‌ کرده و دیگر مسلمانان را در چنگال بی‌رحم آنان رها می‌کنند و این نشان می‌دهد سران این کشورها به هیچ عنوان دغدغه دین ندارند.

وی مخالفت با مراسم برائت از مشرکین را یک توطئه آمریکایی دانست و بیان کرد: استکبار از این مراسم احساس خطر می‌کند و به همین دلیل نوکران خود را در کشورهای عربی به مخالفت با این مراسم ترغیب کرده است.

رجبی اظهار داشت: این مخالفت‌ها ضد تعالیم دینی است و از تعالیم آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول