اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس ارشد اقتصاد:

اقتصاد مقاومتی تنها گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس ارشد اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر اقتصاد تهاجمی و خنثی کردن فشارها و ضربه‌های دشمنان خارجی و داخلی بوده و تنها و بهترین گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن، اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی تنها گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی است

عبدالحمید خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: انتخاب گزینه اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد و استراتژی ایران در حوزه اقتصادی، حاصل درک صحیح، درست و به موقع از موقعیت و شرایط اقتصادی کشور است.

وی افزود: اعلام و نامگذاری سال‌های مختلف با رویکرد و مضامین اقتصادی مانند اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای تشخیص صحیح و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی و حلقه‌ای از حلقه‌های پازل اقتصاد مقاومتی است.

کارشناس ارشد اقتصاد با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید هماهنگی بین نظام اقتصادی و اجرایی وجود داشته باشد، گفت: علاوه بر هماهنگی بین این دو نظام باید در نظام‌های سیاسی و فرهنگی نیز با نظام اقتصادی کشور هماهنگی وجود داشته باشد و می‌توان گفت آغاز کار در اقتصاد مقاومتی با اصلاح فرهنگ اقتصادی مدیران و مردم بوده و مهندسی فرهنگ عمومی، الفبای اقتصاد مقاومتی است.

خسروی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر اقتصاد تهاجمی و خنثی کردن فشارها و ضربه‌های دشمنان خارجی و داخلی بوده و تنها و بهترین گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه برون‌مرزی پیام نور لامرد با اشاره به وضعیت بی‌ثباتی اقتصاد کشور در همین زمینه ابراز داشت: در شرایط فعلی که بی‌ثباتی اقتصادی بر اقتصاد کشور حاکم است باید باور و فرهنگ مدیران اقتصادی کشور این باشد که در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و تا مدیران ارشد و میانی اقتصاد به این باور نرسند که در جنگ اقتصادی هستیم نمی‌توانند تدابیر لازم را برای مقابله با تهاجم و شبیخون اقتصادی صورت گرفته اتخاد کنند.

وی ادامه داد: اگر مدیران و سیاستگزاران کشور به این باور و یقین برسند که دشمنان خارجی و داخلی هشت سال جنگ را بر کشورمان تحمیل کردند و امروز با شدت و انگیزه بالاتر و اتحاد همه‌جانبه در جبهه و عرصه اقتصادی جمع شده‌اند و در حال جنگ با انقلاب و نظام هستند، طبیعی است سیاست‌ها و تصمیمات متناسب با حالت جنگی را مانند دوران دفاع مقدس اتخاذ می‌کنند و مانند فشارها و تحریم‌های اقتصادی گذشته این بار نیز سربلند از این مرحله عبور می‌کنیم.

خسروی خاطرنشان کرد: در این شرایط با تدبیر مناسب، برنامه‌ریزی دقیق و حفظ دوچندان وحدت، اتحاد و انسجام ملی و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور می‌توان در اقتصاد مقاومتی با گسترش ظرفیت‌های تولید داخلی، توجه به علوم بنیادین و جلوگیری از خرید کالاهای غیرضروری خارجی علاوه بر مقاومت و مقابله با تهاجم اقتصادی حتی به بازارهای خارجی نیز هجوم برد.

این استاد اقتصاد دانشگاه در ادامه ابراز داشت: ایجاد آرامش در جامعه و دامن نزدن به تورم، پرهیز از اختلافات و مسائل حاشیه‌ای، توجه ویژه به منافع ملی به جای گروهی و حزبی، باور مدیران بر وجود جنگ اقتصادی و اعتمادسازی میان مردم از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند خوداتکایی و خودکفایی را به همراه داشته باشد و ما را به اهداف متعالی خود که همان رفاه و آسایش توأم با معنویت برای مردم است، نزدیک کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بسته و زنجیره گسسته در عرصه جهانی نیست و با آن می‌توان علاوه بر خنثی کردن تهاجم و تحریم‌های دشمن، بستر ثبات سیاسی و اجرایی را در کشور فراهم کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول