اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چابهار:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چابهار گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رهایی و پیروزی از تحریم‌های چند لایه جهانیان بر علیه ایران، باید راه اقتصاد مقاومتی را با جدیت و به دور از سلایق شخصی و براساس مصلحت اندیشی طی کرد.

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز نمازجمعه در جمع نمازگزاران و مردم مؤمن و ولایتمدار چابهار در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان اظهار داشت: هجمه‌های جهان غرب به حدی پیوسته و مستمر است که از آن به عنوان تحریم‌های چند لایه بر ضد ایران اسلامی یاد می‌کنند که اگر قدرت رهبری در هدایت کشور و ولایتمداری مردم عاشق ولی‌فقیه نبود، این تحریم‌ها که به واقع جنگی تمام عیار در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، می‌توانست هر ملتی را به زانو در آورد.

وی افزود: توجه اصولی به نیازمندی‌های مردم که به واسطه دامنه تحریم‌ها در مشقت اقتصادی زیادی در حال زندگی هستند باید اولویت مدیران باشد تا بی لیاقتی آنان درد و رنج مردم را چند برابر نکند که اگر این چنین شود این مسئولان در تقویت تحریم‌ها نقش زیادی خواهند داشت و مستحق برخوردهای انقلابی خواهند بود.

خطیب جمعه چابهار ادامه داد: تا کی باید مردم مظلوم ایران اجناس بنجل استفاده کنند و اجناس با کیفیت فقط برای صادرات قرار گیرد و سهم مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب از تحمل این همه فشار، فقط کالاهایی بی کیفیت باشد؟

موسوی از اسراف و تجمل‌گرایی بی‌اندازه مدیران به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: متأسفانه امروز شاهد هستیم مدیران برای مدیریت قبل از توان و تجربه و همدردی با مردم، اولویت اول آنها زندگی تجمل‌گرایی و اتاق چند صد متری با لوازم اشرافی است که این مدیران علاوه بر اینکه باری از دوش مردم بر نخواهند داشت، خود را نیز بر جامعه و بیت‌المال مسلمین تحمیل می‌کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب در فضایی کاملاً ساده و صمیمی و به دور از هرگونه تجمل‌گرایی رایج در جامعه افزود: باید مسئولان ارشد در هر جایگاهی که قرار دارند ساده زیستی و مردم محوری رهبر معظم انقلاب را برای خود سرلوحه کاری و زندگی قرار دهند تا مردم از آنها راضی باشند که این مهم براساس شواهد موجود با انتظارات رهبری از مدیران فاصله زیادی دارد.

امام جمعه چابهار گفت: با نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم باید مسئولان از الان با برنامه‌ریزی دقیق مردم را در انجام فریضه مقدس عزاداری یاری کنند و این در حالی است که متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم مسئولان دستگاه‌های متولی به بهانه‌های غیر واقعی از حضور مردم در عزاداری‌های خیابانی و هیئت‌ها جلوگیری کرده و نباید این چنین باشد و امسال مردم دیگر این بهانه‌ها را نخواهند پذیرفت و عزاداری‌های خود را با عزت بالایی برگزار خواهند کرد و اگر مسئولان توانایی تأمین امنیت عزادارن حسینی را ندارند، اعلام کنند.

موسوی تصریح کرد: مردم ولایتمدار چابهار از عزاداری برای ائمه معصومین خودداری نخواهند کرد و در این بین هر مسئولی به هر بهانه‌ایی بخواهد مانع عزاداری عزاداران شود باید جوابگوی ائمه و ضربه‌هایی که از این طریق به جو معنوی جامعه وارد می‌شود، باشد و برای ما یک فاجعه است که مردم را از عزاداری در هیئت‌ها و حضور در خیابان‌های شهر منع کنند و آیا مسئولان نمی‌توانند امنیت عزادارن را برای یک عزاداری آرام مهیا کنند؟

وی از نگرانی خیل عظیمی از مردم چابهار پرده برداشت که هر روز نیز بر تعداد این عاشقان حسینی افزوده می‌شود که امسال هم همانند سال قبل، مسئولان از انجام فریضه مقدس عزدارای برای سید و سرور شهدا حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) جلوگیری کنند و باید مسئولان متولی از الان زمینه اجرای این مراسمات عزاداری را بستر سازی کنند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول