اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با عید غدیرخم صورت گرفت؛

اجرای جشن‌های ویژه عید غدیرخم در بخش بردخون

خبرگزاری فارس: همزمان با عید غدیرخم ویژه برنامه‌های جشن ولایت در شهر و روستاهای بخش بردخون برگزار شد.

اجرای جشن‌های ویژه عید غدیرخم در بخش بردخون
به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون، امام جمعه بردخون ظهر امروز در مسجد جامع این شهر با اشاره به جایگاه عید غدیرخم اظهار کرد: اگر مسلمانان غدیر خم را پاس می‌داشتند و به پیام پروردگار در این روز پایبند بودند هرگز عاشورایی در کار نبود.
حجت‌الاسلام سید‌حسین رکنی‌حسینی افزود: مسلمانان بیعت خود را در این روز با حضرت علی(ع) فراموش کردند و اهل بیت پیامبر را تنها گذاشتند و ستمگرانی مثل یزید بر جامعه اسلامی حاکم شدند و فاجعه کربلا اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: تا همیشه تاریخ باید عید غدیر‌خم را با شکوه برگزار کنیم تا دنیا بداند نسبت به واقعه این روز متعهد هستیم و رهبر و امام خود را رها نمی‌کنیم و در مسیر ولایت حرکت می‌کنیم.
رکنی‌حسینی همچنین از بی‌توجهی مردم و مسئولان نسبت به جشن‌های این ایام گله کرد و گفت: اگر ما ائمه را دوست داریم و در ایام محرم و صفر بر سر و سینه می‌زنیم و عزاداری می‌کنیم باید در لحظات شادی نیز همراه ائمه باشیم.
در ادامه حمزه واعظ مداح اهل بیت به مولودی‌خوانی پرداخت و برنامه‌های شاد و سرگرم کننده و پرمحتوا اجرا شد.
همچنین در آیینی دیگر در حسینیه حضرت زینب محله جهادآباد بردخون مراسم جشن باشکوهی به مناسبت عید غدیر برگزار شد.
در این مراسم که خواهران حضور داشتند مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی بخش بردخون با اشاره به فلسفه غدیر گفت: خداوند در روز غدیر حجت را بر مردم و پیامبر(ص) تمام کرد و دینش را تکمیل کرد و به پیامبر اسلام (ص)گفت اگر وصی و جانشینت را انتخاب نکنی و پیام پروردگارت را به مردم نرسانی رسالتت را انجام ندادها‌ی.
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم سعیدی افزود: باید از تاریخ درس بگیریم و جایگاه و ارزش غدیر را درک کنیم و پیام این روز را به مشتاقان ائمه برسانیم و بر تعهد خود نسبت به ولایت حضرت امام علی(ع) پایبند باشیم زیرا هیچ عملی بدون ولایت و نیت خالص پذیرفته نیست.
وی اضافه کرد: همه کسانی که با علی(ع) سر دشمنی و عداوت دارند هیچ شناختی به غدیر ندارند و جاهلانی بی‌بصیرت هستند که در مسیر انحراف و گمراهی افتاده‌اند.
در ادامه علی واعظ، مداح اهل بیت عصمت و طهارت پیرامون شخصیت والای امام علی(ع) و روز فرخنده غدیر مولودی‌خوانی کرد.
در روستاهای بخش بردخون نیز در پایگاه حمزه سیدالشهدا روستای شهنیاء و امامزاده شاهزاده محمد روستای بردخون کهنه و مساجد روستاهای سجادیه، مغدان، آبکش، وحدت‌آباد، کناری، مل سوخته و کالو نیز همچون سایر نقاط کشور شاهد جشن و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع بود و سخنرانان و مداحان در این زمینه سخن گفتند و مولودی‌خوانی کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول