اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برگزاری مراسم جشن عید ‌غدیر خم در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)

خبرگزاری فارس: به مناسبت عید ولایت و امامت، عید سعید غدیرخم، مراسم جشنی با حضور اساتید، سادات و طلاب جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن عید ‌غدیر خم در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شب گذشته به مناسبت عید سعید غدیر خم، مراسم جشن عید ولایت، با حضور اساتید، سادات طلبه و طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.
 در این مراسم که به میزبانی سادات طلبه‌ جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، سادات در یک حرکت نمادین مقابل درب مسجد ولی الله اعظم(عج) ایستادند و با اساتید و طلاب مصافحه کردند و به مناسبت این عید سعید، عیدی ‌دادند.
 سخنران این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عامری استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در سخنان خود با اشاره به آیه «الْیوْم أَکْملْتُ لَکُمْ دینَکُم»، ویژگی‌های غدیرخم در قرآن را برشمرد و تصریح کرد: ولایت امیرالمؤمنین (ع) در بطن رسالت پیامبر است و به گونه‌ای ولایت امیرالمؤمنین (ع) با نبوت پیغمبر (ص) عجین شده که قابل تفکیک نیست.
استاد جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) افزود: غدیر یعنی اکمال رسالت، یعنی هیچ فردی از امت پیامبر (ص) نمی‌تواند مدعی شود که بدون داشتن ولایت توانسته است به موضوع رسالت و وسعتش دست پیدا کند و تبعیت واقعی از وجود نازنین پیغمبر داشته باشد.
این استاد حوزه با اشاره به استدلال پیامبر(ص) به آیه «النَّبِی أَوْلَى بِالْمُؤْمنِین منْ أَنفُسهِمْ» در روز غدیر خم عنوان کرد: پیامبر در روز غدیر فرمود؛ من از جانب خدا مامورم که هر کس که ولایت من را پذیرفته، باید ولایت علی(ع) را هم بپذیرد و در آنجا پیامبر به مسلمانان دستور داد که با علی(ع) بیعت کنند.
بعد از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عامری، سادات طلبه از حاضران جلسه پذیرایی کردند و مراسم با مداحی برادر بهبودی پایان یافت.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول