اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان:

غدیر خم آیینه تمام‌نمای ولایت محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: غدیر خم آیینه تمام‌نمای ولایت محسوب می‌شود.

غدیر خم آیینه تمام‌نمای ولایت محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی اصغر رحیم‌نیا شامگاه دوشنبه در مراسم تقدیر از بازنشستگان و دانش‌پژوهان این اداره کل، اظهار داشت: عید غدیر خم عید امامت و ولایت امیرالمومنین (ع) است که در این روز حضرت علی (ع) به عنوان ولی جامعه انتخاب و مردم با وی پیمان بستند.
وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حضرت علی (ع) را در روز غدیر به عنوان ولی پس از خود انتخاب کرد، افزود: هر کس از حضرت علی (ع) پیروی کند از پیامبر گرامی اسلام تبعیت کرده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با تبیین فلسفه عید غدیر و بیان ویژگی‌های این عید بزرگ مسلمانان، بیان داشت: غدیر خم آیینه تمام‌نمای ولایت محسوب می‌شود.
وی بر لزوم گرامیداشت عید غدیر تاکید و گفت: مسلمانان جهان این روز را گرامی داشته و جشن غدیر و امامت را برگزار می‌کنند.
حجت‌الاسلام رحیم نیا ادامه داد: ولایت حضرت علی (ع) از سوی جبرئیل به پیامبر گرامی اسلام اعلام و پیامبر نیز در غدیر خم پس از آخرین حج خود امامت ایشان را اعلام و رهبری جامعه پس از خود را به حضرت علی (ع) واگذار کرد.
وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام دو هدیه گرانبها را در نزد مردم به یادگار گذاشته است که اهل بیت (ع) و قرآن کریم به عنوان این دو امانت گرانبها محسوب می‌شوند و ضروری است همه مردم از این هدیه گرانبها به خوبی حمایت کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام زمینه‌سازی لازم را برای امامت حضرت علی (ع) در جامعه در گذشته انجام داده بود و در غدیر خم نیز وی را به عنوان امام جامعه تعیین و بر ضرورت اطلاعت از امام تاکید کرد.
وی یادآور شد: عید سعید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان جهان است که دستوراتی برای این روز از جمله دید و بازدید از سادات و به جا آوری صله رحم از جمله این امور محسوب می شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم از 9 بازنشسته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تقدیر شد.
همچنین در این مراسم از 116 دانش آموز و دانش پژوهش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول