اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استکبارجهانی از الگو شدن ایران در حوزه اقتصادی هراس دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی از الگو شدن ایران اسلامی در حوزه اقتصادی به مانند سیاسی و فرهنگی در هراس و نگرانی است.

استکبارجهانی از الگو شدن ایران در حوزه اقتصادی هراس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد در مراسم تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه اردبیل اظهار داشت: ما با تکیه بر صادرات توانمند می‌توانیم با قطع کامل وابستگی‌ها به در‌آمد نفتی به پایداری اقتصادی ایران کمک کنیم تا بتوانیم به هر نحو ممکن تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ کشور ما در بخش اقتصاد در صدد الگو شدن برای دنیاست که ضرورت دارد در این باب محور توسعه را صادرات و کالاهای با کیفیت قرار دهیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در مباحث توسعه و رشد آنچه که اصل قرار می‌گیرد کمیت‌هاست در حالی که باید کیفیت در اولویت باشد و ما صادرات کیفیت محور را بر صادرات کمیت محور ارجح بدانیم.

افضلی‌فرد رشد واقعی را نتیجه توسعه کیفی کالا و همچنین بسته‌بندی‌های مناسب آنها ارزیابی کرد و گفت:‌ ما در کمیسیون اصل 90 سعی داریم در بررسی چالش‌های صادراتی نقش توسعه را به موضوع ارتقای کیفیت‌ دخیل بدانیم تا یک فرصت استثنایی در تولید صادرات محور در این کشور اتفاق بیفتد.

وی بیان داشت:‌ ما اگر امروز در معرض شدید‌ترین تحریم‌های استکبار قرار داریم به خاطر آن است که بیگانگان از الگو شدن ایران در این عرصه به مانند سایر حوزه‌‌ها در هراس و نگرانی هستند و می‌خواهند با محدود کردن مسائل اقتصادی سعی ‌کنند مشکلات و نارسایی‌های مردم ما را که در حوزه اقتصادی ملموس‌تر به نظر برسانند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: غرب احساس می‌کرد که ایران فراتر از نیاز منطقه‌ای می‌تواند الگوی اقتصادی به دنیا ارائه کند در حالی که آنها با کارشکنی‌ها و خباثت خود سعی کردند برجستگی‌های اقتصادی ایران را که در قالب یک الگو باید عرضه می‌شد مهار کرده و به انحراف بکشانند.

افضلی‌فرد تصریح کرد: در همین راستا تحریم‌های نفتی و بانکی ایران نیز شدت یافت به طوری که صادرات نفت ما به کمتر از یک سوم تقلیل یافته و ما در حال حاضر با انتقال وجه فروش این نفت با تحریم‌های بانکی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل، عضو مجمع نمایندگان استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر روز حلقه تحریم‌ها و تهدیدهای تنگ‌تر می‌شود به طوری که غرب در یک حرکت جدید صادرات گاز ما را نیز تحریم کرده و تلاش می‌کند تا با کارشکنی در فعالیت نیروگاه هسته‌ای ما به دنیا اعلام کند که ایران از پیشرفت‌های ضعیفی در این حوزه برخوردار است.

وی افزود: به رغم اذعان به سلامت فعالیت ایران در حوزه هسته‌ای به دلیل آنکه غرب ایران را رقیب توسعه فعالیت‌های هسته‌ای خود می‌داند در تلاش است تا فعالیت‌های هسته‌ای را محدود کند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول