اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو تیم اجرایی همایش جوملا:

تحریم‌ها در سیستم‌های الکترونیکی متن‌باز بی‌اثر هستند

خبرگزاری فارس: عضو تیم اجرایی همایش جوملا گفت: تحریم‌ها در مورد سیستم‌های متن‌باز مانند جوملا بی‌اثر هستند، زیرا این سیستم‌ها به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند و این سیستم در ایران بومی‌سازی شده است.

تحریم‌ها در سیستم‌های الکترونیکی متن‌باز بی‌اثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نوید زراعتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش جوملا در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و تاکنون 250 همایش برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان توان مناسبی در زمینه فناوری اطلاعات دارد، اذعان داشت: کاربران و متخصصان آی‌تی در این خطه گمنام هستند.

زراعتی خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش جوملا در 25 آبان ماه جاری در محل اتاق بازرگانی استان کرمان کاربران آی‌تی گرد هم می‌آیند و به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

وی افزود: دومین همایش جوملا با محورهای نقش جوملا در دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، شهروند الکترونیک و کاریابی الکترونیک در کرمان برگزار می‌شود.

زراعتی با بیان اینکه سیستم مدیریت محتوای جوملا از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان داشت: این سیستم رایگان است و به هیچ کشوری وابسته نیست و 110 توسعه دهنده در جهان دارد و به صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: جشنواره وب‌سایت‌های جوملا برای نخستین بار در جهان در کرمان برگزار می‌شود و وب‌سایت‌های جوملا در 17 محور به رقابت می‌پردازند.

زراعتی از نام‌نویسی 50 وب‌سایت برای شرکت در جشنواره وب‌سایت‌های جوملا خبر داد و اذعان داشت: داوری وب‌سایت‌ها از سه روز دیگر آغاز می‌شود.

این کارشناس دولت الکترونیک با اشاره به اینکه استانداردسازی و یکسان‌سازی وب‌سایت‌های استان کرمان در دولت الکترونیک مدنظر قرار گرفته است، ابراز داشت: 99 درصد وب‌سایت‌های دستگاه‌های اجرایی کرمان از سیستم جوملا استفاده می‌کنند.

زراعتی عنوان کرد: همایش جوملا در کرمان شامل کارگاه‌های نصب و راه‌اندازی جوملا و افزونه‌نویسی برای جوملا است.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها در زمینه سیستم‌های متن‌باز مانند جوملا بی‌اثر هستند، زیرا این سیستم‌ها به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند و این سیستم در ایران بومی‌سازی شده است.

زراعتی از حمایت مجموعه‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان از برگزاری همایش جوملا خبر داد و ابراز داشت: شرکت در این همایش رایگان است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول