اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان:

بالا رفتن بازده کاری دانشگاه‌ها از ویژگی‌های مثبت تحریم‌ها است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان گفت: می‌توان یکی از ویژگی‌های مثبت تحریم‌های اقتصادی کشور را بازبینی مجدد روند موجود، صرفه‌جویی و بالا رفتن بازده کاری قسمت‌های مختلف دانشگاه دانست.

بالا رفتن بازده کاری دانشگاه‌ها از ویژگی‌های مثبت تحریم‌ها است

حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: دانشگاه‌های ما باید به سمتی پیش بروند که محصولات علمی خود را تجاری کرده و با استفاده از توانمندی‌های خود ارتباطات کارا و موثری را با بخش‌های صنعت و بازار ایجاد نمایند.

وی تصریح کرد: برای برون‌رفت از وضعیت موجود باید به سمتی پیش برویم که اعتبارات دولتی را فقط برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه هزینه کرده و اعتبارات جاری دانشگاه را از محل درآمدهای طراحی شونده تامین کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار بالای موجود در کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان می‌توان از این امکانات بالقوه بحران‌زدایی و تامین منابع مالی جدید در دانشگاه‌ها استفاده کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان خاطرنشان کرد: با این دید می‌توان گفت که در صورت تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح و مناسب برنامه‌ریزان و مسئولان ذیربط تحریم‌های اقتصادی می‌تواند به فرصتی برای خودکفایی دانشگاه‌های ما تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در کنار تمام مشکلات ایجاد شده، یکی دیگر از فواید تحریم‌های اقتصادی بدست آوردن برآیند موجود کشور در زمینه به کارگیری افراد مختلف در بخش‌های مدیریتی است، بگونه‌ای که ما باید از این فرصت مغتنم برای آسیب‌شناسی و بازبینی نحوه مدیریت سطح‌های مختلف استفاده نموده و نسبت به رفع اشکالات موجود اقدام نماییم.

وی افزود: با توجه به این موارد جا دارد که مسئولین در تمام بخش‌ها برای خود یک علامت سوال بگذارند البته به فضل خدا این بار نیز کشور ما از بحران بوجود آمده به سلامت بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول