اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش مبتکران قمی صورت گرفت

جداسازی بستر اطلاعات محرمانه از اینترنت

خبرگزاری فارس: با تلاش مبتکران قمی با استفاده از قطعه‌ جدید رایانه‌ای می‌توان بستر اطلاعات شخصی و محرمانه را از بستر اینترنت جدا کرد.

جداسازی بستر اطلاعات محرمانه از اینترنت

سید عبدالحمید رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: شرکت فن‌آوران الکترونیک کیمیا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در پارک علم و فناوری استان قم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این شرکت در زمینه تجاری‌سازی دو اختراع فعالیت می‌کند و این دو اختراع را که از دستاوردهای مبتکران این شرکت هستند، از قالب طرح به حالت نیمه‌صنعتی رسانده است.

مدیر عامل شرکت فن‌آوران الکترونیک کیمیا ابراز کرد: یکی از این اختراعات قطعه‌ای است که بر روی رایانه‌های PC نصب می‌شود و سطح امنیت اطلاعات رایانه‌ای و شخصی را ارتقا می‌دهد.

وی گفت: این قطعه یک رایانه را به چند رایانه با بستر مجزا تقسیم می‌کند و امکان استفاده از شبکه‌های داخلی و اینترنت را همراه با حفاظت از اطلاعات شخصی به کاربر می‌دهد.

رضوی خاطر نشان کرد: نیروهای نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی برای استفاده از این قطعه اولویت بالاتری دارند و به وسیله آن می‌توانند اطلاعات خود را از بستر اینترنت جدا کنند.

وی افزود: این قطعه با اضافه کردن یک حافظه دائم، بستر ارتباطی اینترنت و شبکه داخلی به صورت فیزیکی از بستر اطلاعات مجزا کرده و در هر مرحله‌ امکان استفاده از یک حافظه دائم را به کاربر می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فن‌آوران الکترونیک کیمیا ادامه داد: قفلی روی این قطعه تعبیه شده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا حافظه خود را در داخل قطعه قفل کند که این موضوع به امنیت بیشتر اطلاعات کمک کرده و در عین حال از تخریب‌های غیر عمدی و اتفاقی نیز جلوگیری می‌کند.

وی ابراز داشت: نرم‌افزارهایی که در ارتباط با اینترنت غیر فعال می‌شوند از دیگر مواردی هستند که با استفاده از این قطعه می‌توان از آنها محافظت کرد.

مدیرعامل شرکت فن‌آوران الکترونیک کیمیا بیان کرد: کار طراحی این قطعه سال 88 انجام شد و نزدیک یک سال آزمایش‌های لازم برای سنجش کاربری آن انجام شد و در دی ‌ماه سال 90 به یک قطعه نیمه صنعتی تبدیل شد که در مرحله آخر نیز شرکت فن‌آوران الکترونیک کیمیا تلاش کرد تا این محصول را به سازمان‌ها و نهادها معرفی کند.

وی با اشاره به استقبال سازمان‌ها از این قطعه ابراز داشت: بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب از جمله نهادهایی است که از این قطعه برای امنیت اطلاعات خود استفاده کرده است.

رضوی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این قطعه به پارک علم و فناوری استان قم مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: قطعه دومی که در این شرکت ثبت شده و به یک محصول نیمه صنعتی تبدیل شده است، دستگاه ایمنی تشخیص‌دهنده نشت گازهای قابل انفجار است که در خودروهای گازسوز CNG ،LPG و منازل کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این قطعه هنگامی که بر روی خودرو و یا در منزل نصب می‌شود، سرنشین و یا اعضای خانواده را به صورت آن‌لاین از وضعیت نشت گاز با خبر می‌کند و مانع مرگ خاموش می‌شود.

مدیر عامل شرکت فن‌آوران الکترونیک کیمیا گفت: این دستگاه قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند درصد نشت گاز را نمایش دهد؛ همچنین قابلیت راه‌اندازی تجهیزات کمک‌کننده مانند سیستم تهویه از دیگر مزیت‌های استفاده از این قطعه است.

وی اضافه کرد: این قطعه از طریق قطع برق از وقوع حادثه در زمان نشت گاز جلوگیری می‌کند و با استفاده از این قطعه می‌توان حتی شیر گاز را به صورت خودکار در مواقع نشت گاز بست.

رضوی عنوان داشت: در خودرو این قطعه قابلیت‌های جالبی دارد و می‌تواند به صورت آن‌لاین با راننده ارتباط برقرار کرده و وضعیت خودرو را گزارش دهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول