اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

با رونق ضد ارزش‌ها نامحرمان بر مسند مدیریت قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک با تاکید بر اینکه اختلاس‌ها زاییده فراموشی آرمان‌هاست، گفت: با رونق ضد‌ارزش‌ها نامحرمان بر مسند مدیریت قرار می‌گیرند.

با رونق ضد ارزش‌ها نامحرمان بر مسند مدیریت قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک ضمن دعوت عمومی مومنان و خویش به تقوا گفت: در آستانه ولادت امام رضا (ع) توجه همگان را به این حدیث جلب می‌کنم «انّ النّاس لو علموا محاسن کلا منا لا تبعونا، اگر مردم محاسن تعالیم ما و معارف ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.»

امام جمعه قرچک ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) در بیان زندگی‌نامه حضرت عنوان کرد: حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در سال 148 هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و در سال 203 آخر ماه صفر در سن 55 سالگی به شهادت رسیدند. ایشان 20 سال امامت فرمودند که ده سال آن هم‌زمان با دوره خلافت هارون، پنج سال آن مقارن با خلافت امین و پنج سال هم مقارن با خلافت مامون بوده است.

وی در بیان شرایط و مقتضیات زمان امام هشتم (ع) ابراز داشت: در هر سه دوره خلفای زمان آن حضرت شرایط و مقتضیات رسالت امام هشتم (ع) متفاوت بود، اما فرصتی که در سه سال آخر عمر مبارک ایشان پیش آمد در بیداری مردم و توجه دادن مردم به اصول اسلامی نقشی اساسی و حیاطی داشت، مامون عباسی که والی خراسان بود، بعد از کشتن برادرش امین، مرکز خلافت را با اهداف خاصی از بغداد به مرو منتقل کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش قرچک در بیان اهداف انتقال امام رضا (ع) از بغداد به مرو بیان داشت: از مهم‌ترین این اهداف می‌توان به  خالی بودن دستگاه خلافت از وجود یک معمم علمی و معنوی و جلوگیری از نفوذ چشمگیر مردم آگاه شیعه به‌ویژه طرفداران آل علی (ع) اشاره کرد، که می‌توان این گونه بیان داشت که  او با این اهداف قصد داشت امام را از مردم دور کرده و ایشان را تحت نظر داشته باشد. مامون فکر می‌کرد با واگذاری ولیعهدی به امام هشتم (ع) در ظاهر به خواسته‌های طرفداران ایشان جواب می‌دهد و آرامش در قلمرو حکومتش ایجاد می‌شود اما نتیجه به گونه دیگری رقم خورد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ادامه داد: با اصرار مامون امام هشتم (ع) مقام ولایت عهدی را پذیرفتند ولی این دوران را بهترین فرصت دانستند تا با شرط و شروط خاصی به اهداف غایی خویش دست یابند که یکی از شروط عدم دخالت در مسائل حکومتی مخصوصا عزل و نصب‌ها بود. حضرت امام غریب در مناظرات سنگینی که با دانشمندان مختلف به‌ویژه رهبران مذاهب و ادیان غیر اسلامی داشتند، همه را به تعجب وا داشته و هم عصران ایشان به عظمت علمی آن حضرت اعتراف کرده و تسلیم شدند. حضرت با زبان خاص و با استناد به منابع علمی خودشان با آنان سخن می‌گفتند که مجموعه مناظرات آن حضرت با اسقف‌های بزرگ کاتولیک و علمای یهود در کتاب الاحتجاج مرحوم طبرسی از علمای قرن ششم نقل شده است.  از جمله کتاب‌های معتبری که می‌شود در زمینه اندیشه امام (ع) نام برد می‌توان به کتاب‌های عیون اخبار الرضا و علل الشرایع تالیف مرحوم شیخ صدوق (ره) و همچنین طب‌الرضا اشاره کرد.

امام جمعه قرچک با بیان یک روایت از آن امام همام ادامه داد: علی بن شعیب یکی از شاگردان با استعداد و لایق آن حضرت گفته است، روزی به دیدار امام رضا (ع) رفتم و از من پرسیدند، یا علی چه کسی از نظر تو بهترین مردم است؟ عرض کردم سرورم بهتر می‌دانند؛ فرمودند «کسی که امور زندگی دیگران را از طریق زندگی خویشتن نیکو می‌گرداند و دیگران از او خیر می‌بینند و می‌دانید بدترین مردم از نظر زندگی چه کسی است؟ عرض کردم مولایم بهتر می‌داند؛ سپس حضرت امام رضا (ع) فرمودند کسی که دیگران از زندگی او بی‌بهره‌اند و هیچ خیری برای دیگران ندارد.»

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این شهر ضمن دعوت مجدد عمومی مومنان و خویش به تقوا تاکید کرد.

امام جمعه قرچک با بیان جملاتی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر عزیز انقلاب اسلامی فرمودند «ایثار یک عمر هستی و سلامتی و آسایش در پای اسلام و انقلاب معامله ای بسیار سودمند با معبود یکتاست. اصلی‌ترین قشر و سها‌م‌داران حقیقی این نظام مقدس جانبازان عزیزند، تکریم و تعظیم جانبازان، مفهوم واقعی ایثار را در ذهن جامعه عینی و مجسم می‌کند. خدمت صادقانه به جانبازان برجسته‌ترین جهادهاست.»

حجت‌الاسلام اسماعیلی در بیان مقام ایثارگران یادآور شد: بنده ضمن تشکر از زحمات برادران خدوم در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تقاضا دارم خدمت جهادی داشته باشند و اطلاعاتشان از وضعیت خانواده‌های شهدا و جانبازان به‌ویژه جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی و گردنی به روز باشد.

خطیب جمعه قرچک با تاکید فراوان ادامه داد: اگر ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس فراموش شوند، آن وقت ضد ارزش‌ها رونق می‌گیرند و مادامی که ضد ارزش‌ها رونق بگیرند نامحرمان و خفاشان زیرکانه و با تدلیس کاری و حیله‌گری بر مسند مدیریت قرار می‌گیرند و آن وقت اختلاس‌های بزرگ ظاهر می‌شود و بی‌عدالتی و تبعیض رواج پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ابراز داشت: فرار کردن مدیران بیگانه یا برکناری آنها هیچ دردی را دوا نمی‌کند، تنها راه عبرت آنست که فرمان ماشین نظام اسلامی را دست نامحرمان نباشد و به صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها توجه شود.

امام جمعه قرچک در اهمیت سخنرانی ریاست محترم جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد: حضور احمدی‌نژاد به‌عنوان نماینده این ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر با موفقیت‌های بسیار همراه بود. از ویژگی‌های حضور ایشان و سخنرانی امسال توجه محافل دیپلماتیک و رسانه‌ها به کشور ما بود. از پیامدهای این اجلاس می‌توان به بیان تحولات به‌وجود آمده در منطقه و دنیا با محوریت جنبش و بیداری اسلامی، بیان اهمیت اجلاس سراسری جنبش عدم تعهد در ایران و نتایج عالی آن، توجه جهانی و جلب زمینه مستعد و مناسب با انتقاد همگانی از سیاست‌های غلط استکبار جهانی اشاره کرد.

اسماعیلی ادامه داد: عزت و افتخار و استقلال و اسوه جهانی بودن به برکت خون‌های مقدس شهدا است و با تاکید توجه شما را به جمله زیبای سرلشکر دلاور و مشاور فرماندهی معزز کل قوا، رحیم صفوی جلب می‌کنم که گفتند «هشت سال دفاع مقدس امنیت ملی را 80 سال تضمین کرد.»

حجت‌السلام اسماعیلی در ادامه پیرامون استقلال سیاسی و نظامی کشور تصریح کرد: ما امروز علاوه بر استقلال سیاسی گام‌های بلندی را در استقلال اقتصادی و نظامی برداشته‌ایم. در هفته دفاع مقدس ایران اسلامی اقتدار نظامی خود را به رخ دشمنان کشیده است، به نمایش گذاشتن سامانه‌های موشکی به‌ویژه سامانه پدافند هوایی رعد که توانایی انهدام اهداف دشمن در ارتفاع 75 هزار پایی دارد در دل دشمنان هراس به وجود آورده است؛ صهیونیست‌ها خوب می‌دانند جنگ با ایران نقطه پایانی عمر آنهاست و پاسخ به تهدیدات اسرائیل آنی و توقف ناپذیر خواهد بود؛ همان‌گونه که طبق سخنرانی ریاست جمهوری صهیونیست‌ها در معادلات ملت ما به حساب نمی‌آیند.

امام جمعه قرچک در پایان ابراز داشت: دستاوردهای کشور باید بیان شوند و شرایط به‌دست آمده و منفور بودن آمریکا در میان ملت‌ها بسیار مهم و حیاتی است؛ مقام معظم رهبری فرمودند «نباید گذاشت جبهه استکبار خود را از خشم امت اسلامی نجات بدهد زیرا همه فهمیده‌اند منشا مشکلات جهان از شیطنت‌های آمریکاست و آن تفکری که می‌تواند همه ملت‌ها را به هم نزدیک کند و جامعه سالم و صالح  به‌وجود آورد تفکر ناب محمدی است.»

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول