اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س):

دعای عرفه کلید گنجینه لطف الهی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: عرفه بهترین فرصت برای بهره‌مندی از بخشش خداوند و دعای این روز کلید گنجینه لطف الهی است.

دعای عرفه کلید گنجینه لطف الهی است

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه و شهادت مسلم بن عقیل اظهار کرد: عرفه یکی از بزرگ‌ترین روزهایی است که در تقویم مسلمانان درج شده است.

وی ادامه داد: عرفه روزی است که انسان‌ها به معرفت وجودی خود می‌رسند و از همین راه خدای خود را نیز خواهند شناخت.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: این روز فرصتی است تا انسان‌ها ارتباط خود را با خالق خود اصلاح کرده و این رابطه را بهتر بشناسند.

وی افزود: در دعای امام حسین(ع) نیز این ارزش معرفت و شناخت به وضوح دیده می‌شود و عبارت‌های بسیاری در این دعا به معرفت پروردگار و شناخت انسان از خود دلالت دارد.

ظهیری با اشاره به اینکه خودشناسی مقدمه خداشناسی است خاطر نشان کرد: عرفه روزی است که انسان خود را می‌شناسد و یا به خودشناسی اقرار می‌کند و از این مسیر در جاده سعادت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: نگاه دیگر به این روز این است که بگوییم عرفه، فرصت انسان برای بهره‌مندی از لطف الهی و بخشش او است.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه در این روز درهای رحمت الهی باز است ابراز داشت: اگر کسی بهترین فرصت‌ها را در ماه مبارک رمضان برای بهره‌مندی از بخشش الهی از دست داده باشد، در این روز می‌تواند غفلت گذشته را جبران کرده و به سعادت برسد.

وی اضافه کرد: دعای عرفه کلید گنجینه بخشش و لطف الهی است که در این روز در اختیار ما قرار داده شده تا به وسیله آن از این روز بهترین توشه را برداریم.

ظهیری بیان داشت: تأمل در مضامین این دعا می‌تواند در دل و جان انسان تأثیر بسیار عمیقی گذاشته و ما را در راه معرفت حق یاری دهد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول