اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

روز عرفه فرصت آشتی با خداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: عرفه روز عرفان، شناخت و فرصت آشتی با خدا است.

روز عرفه فرصت آشتی با خداست

حجت‌الاسلام محمدحسین تقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به فضیلت روز عرفه اظهار کرد: عرفه روز عرفان و شناخت است و انسان باید خدا را بشناسد و خداشناسی با عبادت به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه دعا روح عبادت است، افزود: با عبادت، انسان به خدا نزدیک می‌شود و روحش از آلودگی‌ها پاک شده و به صفای باطن می‌رسد.

امام جمعه رودسر با تصریح بر اینکه اگر حاجتی داشته باشیم با عبادت اجابت می‌شود، ابراز کرد: اگر دعا نباشد خداوند به انسان توجه نمی‌کند.

وی روز عرفه را فرصت ویژه‌ای برای ارتباط با حضرت حق دانست و بیان کرد: روز عرفه فرصت آشتی با خدا و بهترین روز عبادت است که در این روز رحمت خاص خداوند شامل حال بندگان می‌شود.

تقی‌زاده دعای عرفه امام حسین (ع) را بسیار مفید دانست و بیان کرد: کسانی که اهل دعا هستند نباید از دعای عرفه غفلت کنند.

وی به اجرای برنامه‌های ستاد دهه امامت ولایت رودسر اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر برنامه‌هایی از طرف ستاد دهه امامت و ولایت رودسر از جمله جشن‌هایی در سطح اداره‌ها، مدارس، مساجد و افتتاحیه حوزه فاطمیه این شهرستان تدارک دیده شده است.

امام جمعه رودسر با اشاره به برگزاری مراسم غدیر توسط پیامبر (ص) در آخرین حج و انتخاب علی (ع) به عنوان ولی و جانشین ایشان، ابراز کرد: پیامبر (ص) فرمود هر که من ولی و مولای او هستم علی ولی و مولای اوست، و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه بی‌بدیل نقش رهبری در ولایت انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه امروزه دنیای کفر و استکبار برای رسیدن به مطامع شیطانی و تسلط به منابع خدادادی منطقه خاورمیانه به دنبال از بین بردن موانع سلطه خود هستند، متذکر شد: استکبار اخلاق و انسانیت را زیر پا گذاشته و به شدت دنبال ترویج مفاسد و آلودگی‌های ضد اخلاقی است و در این مسیر پیامبران الهی را بزرگ‌ترین موانع خود می‌داند.

تقی‌زاده با بیان اینکه باید در اعیاد اسلامی مانند عید قربان و عید غدیر و دیگر مناسبت‌های اسلامی مقام شامخ پیامبر اسلام (ص) را گرامی بداریم، خاطرنشان کرد: باید شخصیت والای پیامبر (ص) را به جامعه بشری بیش از پیش معرفی کنیم و امروز بشریت به شدت محتاج راهنمایی‌های پیامبر اسلام در زمینه رستگاری است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول