اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف سمیرم اعلام کرد

برگزاری مراسم دعای عرفه در امام‌زاده سلطان ابراهیم

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: همزمان با روز عرفه امام‌زاده سلطان ابراهیم (ع) سمیرم پذیرای عاشقان خاندان عصمت و طهارت است.

برگزاری مراسم دعای عرفه در امام‌زاده سلطان ابراهیم

علی مبشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم گفت: در راستای تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان مراسم دعای عرفه از ساعت سیزده و 30 دقیقه در امام‌زاده سلطان ابراهیم و در جوار گلزار مطهر شهدای سمیرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام‌زاده سلطان ابراهیم از شاخص‌ترین امام‌زادگان شهرستان افزود: هدف از برگزاری مراسم روز عرفه در بقاع متبرکه ایجاد فضای مناسب برای محبان اهل بیت (ع) به منظور راز و نیاز با پروردگار و بهره‌مندی از فیوضات این روز بزرگ است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم تصریح کرد: در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در این امام‌زاده تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: روز عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و احسان خود را براى وی گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیرتر، رانده‌تر و در خشمناک‌ترین اوقات است.

مبشری اظهار داشت: روز عرفه، روز شناخت خداوند و روزی است که خداوند سفره رحمت و بخشودگی خود را برای بندگان گسترانده است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: دعای عرفه از مشهورترین دعاهای مسلمانان بوده که از لسان مبارک امام حسین (ع) جاری شده است و شامل مضامین عمیقی چون شناخت پروردگار، خودشناسی، اسرار آفرینش انسان، شهادت به بیکرانی نعمت‌های الهی، درخواست‌های تربیتی و متعالی از خدا و توبه به درگاه الهی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در ادامه با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ توبه و رجوع به درگاه الهی بیان داشت: روز عرفه میعادگاه کرامت الهی است و انسان با استفاده از این فرصت می‌تواند خود را از آلودگی‌ها و گناهان پاک کند و به هدف نهایی خلقت که همان قرب الهی است، نزدیک‌تر شود.

وی اضافه کرد: تدبر در دعای عرفه امام حسین که در حقیقت شرح حقایق توحیدی و مراتب آن است انسان را به خداشناسی نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول