اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

عرفه زمزمه رسیدن به حقیقت هستی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: روز عرفه و حضور در عبودیت و نیایش این روز نقطه اتصال انسان به عبودیت و رحمت الهی است که می‌تواند برای انسان رمزگشا باشد.

عرفه زمزمه رسیدن به حقیقت هستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد عصر امروز در همایش شناخت عرفه روز صعود به مرتبط کمال در اردبیل اظهار داشت: ‌در روز عرفه خداوند متعال فرشتگان خود را برای شنیدن ندا و دعای مؤمنان به زمین می‌فرستد تا قابی از خواسته و نیاز را برای برآورده کردن مهیا و مجسم سازد.

وی تصریح کرد: ‌حضرت سیدالشهدا در این روز با آرامش و اطمینان قلب با معبود خود سخن می‌گوید تا خداوند متعال رحمت و برکت خود را نازل کند.

رجب‌نژاد خاطر نشان کرد: در این روز ما نیز وظیفه داریم همنوا با سیدالشهدا از سر صدق و دلسوزی در آیین دعای عرفه شرکت کنیم و بیش از گذشته به خودشناسی پرداخته و در ادامه این مسیر به مرز خداشناسی نیز برسیم.

این مسئول از نوجوانان و جوانان خواست بهترین ایام عمر خود را غنیمت بشمارند و با حضور در چنین محافل و مجالسی بکوشند با خدای خود بیش از گذشته راز و نیاز کرده و درد و دل کنند.

وی از عرفه به عنوان ملکوت بهترین و زیباترین اعمال و شایسته‌ترین حرکت در عبودیت پروردگار متعال یاد کرد و ادامه داد: در فضیلت این روز همین بس که پیامبر بزرگ اسلام (ص) فرموده است خداوند در هیچ روزی به اندازه عرفه بندگانش را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند.

به گزارش فارس، این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل بیان کرد: در این روز با خواندن دعای عرفه، روزه‌داری و عبودیت می‌توان اسباب رضایتمندی خداوند را فراهم آورد و بیش از هر زمان دیگر در مسیر شناخت و عبودیت خداوند گام برداشت.

رجب‌نژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: این روز که هم‌تراز با لیالی قدر است از نخستین ساعتش مایه خیر و برکت و رحمت می‌باشد و همسو با سایر استان‌ها و مناطق کشور فردا در اردبیل دعای عرفه از ساعت 15 شروع می‌شود و مؤمنان متعهد می‌توانند در کسب فضیلت و رحمت الهی همسو با حجاج بیت‌الله‌الحرام در زمزمه عاشقانه حضور یافته و بیش از هر زمان دیگر با معبود و مقتدای خود آشنا شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول