اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مه‌ولات:

عرفه بسترساز و مقدمه برپایی شور حسینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مه‌ولات گفت: یکی از مهم‌ترین اعمال توصیه شده در روز عرفه زیارت امام سوم شیعیان، امام حسین(ع) است چرا که عرفه بسترساز و مقدمه‌ای برای برپایی شور حسینی است.

عرفه بسترساز و مقدمه برپایی شور حسینی است

حجت‌الاسلام محمدعلی میری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: روز عرفه، روز شناخت است؛ عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‌خواند و احسان و لطف خود را برای آنان می‌گسترد و درهای مغفرت و بخشش را بر روی آنان می‌گشاید.

امام جمعه مه ولات افزود: برای روز عرفه معانی زیادی ذکر شده است مانند، روزی که حضرت آدم و حوا یکدیگر را دیدند، حضرت جبرئیل مناسک حج را به حضرت ابراهیم(ع) یاد داد و برخی می‌گویند روزی است که انسان‌ها به گناه خود اعتراف و طلب استغفار و آمرزش از درگاه خدا می‌کنند.

میری با اشاره به اعمال روز عرفه گفت: غسل، نماز امیرالمؤمنین(ع)، قرائت دعای روز عرفه و دعا کردن و اعتراف به گناهان از اعمال مستحبی روز عرفه هستند که در اسلام به آنها سفارش شده است و یکی از مهم‌ترین اعمال توصیه شده در این روز زیارت امام سوم شیعیان است چرا که عرفه بسترساز و مقدمه برای برپایی شور حسینی است.

وی تاکید کرد: عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه (نهم ذی‌الحجه) در آنجا توقف می‌کنند و به دعا و نیایش می‌پردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می‌گردند.

امام جمعه مه‌ولات خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان به صورت متحدالقول قبول دارند که عرفه از اعمال روز حج است و در این روز به دعا و مناجات با پروردگار خود می‌پردازند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول