اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

تشکیل 5 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل پنج کارگروه تخصصی در اداره‌کل پدافند غیرعامل این استان خبر داد.

تشکیل 5 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یزدان جلالی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: پدافند غیرعامل و اقداماتی که در این راستا صورت می‌گیرد یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای کشورها به شمار می‎رود و از آن‌ها در برابر تهدیدات گوناگون حمایت می‌کند.

وی افزود: پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و ارتقای پایداری ملی می‌شود و تسهیلات مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن را به خوبی اداره می‌کند.

جلالی با اشاره به قابلیت‌های پدافند غیرعامل، تصریح کرد: پدافند غیرعامل می‌تواند بستر مناسب توسعه و پایداری توان ملی کشور را فراهم کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها مختص به ایران نیست، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته و کمتر آسیب‌پذیر دنیا نیز به این موضوع بسیار پرداخته‌اند.

جلالی ادامه داد: امروزه این موضوع از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار شده و به یک جایگاه قانونی در کشور دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در استان دارای تشکیلات نوپایی است، افزود: فرهنگ‌سازی در رابطه با این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم باید با این موضوع بیش از پیش آشنا شوند.

جلالی از تشکیل پنج کارگروه در اداره‌کل پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: کارگروه سیاسی و دفاعی، فرهنگی و اجتماعی، انرژی و صنعت، عمرانی و تاسیسات و کارگروه فناوری و اطلاعات از جمله این کارگروه‌هاست.

وی با گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل، افزود: از شنبه تا جمعه هفته آینده با عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و این مناسبت برای اولین بار در کشور شکل گرفته است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول