اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان خبر داد

تاسیس اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت: اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری گلستان تاسیس شده است.

تاسیس اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، علیرضا جمشیدی در دوره تربیت مربی مبانی تحلیل و طراحی سازه‎های امن در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار داشت: الگوی سیاست‎های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید از ارائه راهکار به سوی استراتژی و حرکت‎های راهبردی سوق داده شود و به منظور تضمین موفقیت آن عزم، برنامه و بودجه ملی نیاز است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام در حال حاضر تئوری جنگ بی‎قاعده را دنبال می‎کنند که در این مدل ایجاد جو شکاف بین حاکمیت و مردم و تشدید فشارها با هدف کاهش آستانه تحمل مردم ملاک است و راهکار و برنامه‎های پدافند غیرعامل به دلیل تغییر مستمر دامنه و نوع تهدیدات علیه ایران باید به روز و توجه به این مهم در اجرای تمام طرح‎های زیربنایی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و اجرایی کشور لحاظ شود.

برخورد شعارگونه با مقوله پدافند غیرعامل چالش‎های این حوزه

جمشیدی کم‎توجهی به اهمیت پدافند غیرعامل در سطوح معماری و مهندسی و ساخت، نبود قانون در خصوص پدافند غیرعامل و دامنه برخوردهای اختیاری در این بخش، شتاب در افتتاح طرح‎های عمرانی بدون رعایت ماده قانونی 21 ساختمان، کم‎توجهی به طرح تخلیه اضطراری جمعیت در اجرای طرح‎های عمرانی کلان و برخورد شعارگونه با مقوله پدافند غیرعامل را از چالش‎های مدیریت این حوزه عنوان کرد و خواستار مشارکت جدی مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در برگزاری کارگاه شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به برخی ساخت و سازهای نامناسب و غیرایمن گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح تفصیلی اهمیت زیادی دارد و باید این مهم با دقت دیده شود.

افتتاح بزرگترین سالن آمفی تئاتر گلستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‎های انجام گرفته دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ارائه کرد و گفت: تا پایان سال جاری بزرگترین سالن آمفی تئاتر استان با ظرفیت 620 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افتتاح خواهد شد که بی‎شک نقش مهمی در ارتقای سطح برگزاری همایش‎ها و کارگاه‎های تخصصی در استان خواهد داشت.

رسانه‎ها جامعه را نسبت به موضوع پدافند غیرعامل حساس کنند

حسین عجم‎نوروزی تصریح کرد: سیاست‎های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطوح اداری، تاسیسات پایه و حوزه‎های عمومی باید به سمت چتر پایداری ملی، راهبری و هدایت شود و رسانه‎ها باید جامعه را نسبت به موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران حساس و این موضوع را در افکار عمومی برجسته‎سازی کنند.

دوره تربیت مربی مبانی تحلیل و طراحی سازه‎های امن ویژه مدیران کل استانداری گلستان و مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در سالن جلسات مهر دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول